داودی: مشکلات بر سر راه شنا باید کارشناسی شود

رئیس هیات شنای استان قزوین با تاکید بر لزوم برنامه های راه بردی برای پیشرفت شنا گفت: دیگر وقت آن رسیده که از کارشناسان خبره برای حل مشکلات شنا در ایران استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محمد داودی که به تازگی و بعد از گذشت چهارماه سرپرستی ریاست هیات شنای استان قزوین را به دست گرفته است با اشاره به اهمیت استعدادیابی در این استان گفت: شروع کردن و آموزش شنا از پایه و استعدادیابی در این باره یکی از مهمترین اهدافی است که در استان قزوین دنبال می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی با آموزش و پرورش استان برقرار شده است. شناگران مستعد توسط کارشناسان شناسایی می شوند و در مدارس شنا زیر نظر مربیان مجرب تمرین میکنند و آموزش های لازم به آنها داده می شود. تمامی این شناگران تیم های شنای استان را در رده های سنی تشکیل می دهند. هدف ما تشکیل یک تیم قدرتمند از بین شناگران مستعد استان قزوین است.

داودی در مورد شرکت نکردن در لیگ های شنا و واترپلو یادآور شد: متاسفانه نداشتن حامی مالی موجب شد که نتوانیم در لیگ های شنا و واترپلو شرکت کنیم. همانطور که می دانید بودجه هیات به اندازه ای نیست که بتوان تیم داری کرد و البته تیم داری وظیفه هیات نیست. با رایزنی هایی که انجام دادیم به دنبال قرارداد بستن با یک حامی مالی هستیم تا بتوانیم در لیگ های شنا، شیرجه و واترپلو شرکت کنیم.
رئیس هیات شنای استان قزوین در مورد وضعیت شیرجه استان گفت: در سال های گذشته استان قزوین تیم شیرجه داشت و در رقابت های شیرجه نیز شرکت می کرد و مقام های خوبی نیز در مسابقات به دست می آوردیم. متاسفانه مربی شیرجه استان قطع همکاری کرد و دیگر نتوانستیم در این رشته فعالیت کنیم. البته به دنبال آوردن یک مربی خوب شیرجه هستیم تا شیرجه استان را دوباره راه اندازی کنیم.
داودی در مورد مشکلات عدم پیشرفت شنا در کشور گفت: شناگران مستعد تا سنین نوجوانی بسیار با انگیزه هستند و سخت تلاش می کنند و رکوردهای خوبی را به ثبت می رسانند. اما در سنین بالاتر که باید نتیجه چندین سال تمرین کردن را دید، مشکلات ادامه تحصیل و دغدغه هایی که هر جوانی در ذهن خود دارد باعث عدم پیشرفت این رشته دیر بازده می شود. من فکر می کنم که باید در این مورد تدبیری اندیشیده شود و آسیب شناسی توسط کارشناسان انجام شود. تا بتوانیم در سنین بزرگسالی نیز ورزشکاران این رشته را همانند سنین پایین تر در اختیار داشته باشیم.
وی در ادامه تصریح کرد: هیات های شنای استانی به عنوان بازوهای اجرایی فدراسیون تمامی تلاش خود را برای پیشرفت و توسعه شنا متناسب با اهداف فدراسیون انجام میدهند.رشته های ورزشی شنا، شیرجه و واترپلو در سال های گذشته مظلوم واقع شده اند و باید به روزهای خوب بازگردند. رسیدن به تمامی اهداف مستلزم به کار گیری تمامی نیروها در سراسر کشور است.

انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب