رضوانی: پیشرفت در داوری به تلاش فرد بستگی دارد

رئیس کمیته داوران در مورد رسیدن به موفقیت در داوری واترپلو گفت: داوری واترپلو مانند تمامی زمینه ها علم روز است و برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت علاقه و تلاش فرد از همر چیزی مهم تر است.
به گزارش روابط عمومی فدراسوین شنا، شیرجه و واترپلو؛ مسعود رضوانی رئیس کمیته داوران فعالیت های این کمیته در سال جدید را این چنین مطرح کرد: در سطح بین المللی چهار داور داریم که یکی از آن ها برای قضاوت در مسابقات جهانی ترکیه به این رقابت ها اعزام خواهد شد.
وی ادامه داد: برای حضور داوران ایرانی در بازی های آسیایی دو داور از ایران کاندید شدند که در نهایت یک داور به این رقابت ها خواهد رفت. همچنین مسابقات واترپلوی جوانان زیر ۲۰ سال در اندونزی را پیش رو داریم که در این مسابقات نیز از یک داور ایرانی استفاده خواهد شد.
رضوانی با اشاره به بالا بردن سطح داوران ملی افزود: طبق روال سال های گذشته کلینیک های باز آموزی به منظور بالا بردن سطح علمی داوران واترپلو برای قضاوت در مسابقات لیگ برگزار می شود. تاریخ این کلینیک بعد از مشخص شدن زمان برگزاری لیگ برتر واترپلو مشخص خواهد شد که البته حضور در این کلاس ها شرط حضور داوران در لیگ خواهد بود.
وی در مورد برگزاری کلاس برای بانوان یادآور شد: برگزاری کلاس های بازآموزی داوری واترپلو برای بانوان نیز در برنامه های کمیته داوران وجود دارد که پیش از برگزاری مسابقات واترپلو و قهرمانی کشور برگزار خواهد شد.
رئیس کمیته داوران اعزام داور به اردوی تدارکاتی آلمان را از برنامه های این کمیته مطرح کرد و گفت: اگر شرایط مالی و مسائل دیگر محیا باشد در اردوی تداراکاتی تیم ملی بزرگسالان که در کشور آلمان برگزار می شود یک داور نیز همراه با تیم اعزام خواهد شد تا در تورنمنتی که برای آمادگی تیم ملی واترپلو در شهر هامبورگ برگزار می شود قضاوت کند.
رضوانی یکی از مهمترین دلایل پیشرفت در داوری را علاقه و تلاش فرد دانست و تصریح کرد: علم داوری یک علم به روز است و داوران باید قوانین و مقررات را دنبال کنند. همانطور که می دانید رسیدن به موفقیت در تمامی زمینه ها به تمرین مداوم بستگی دارد. از تمام داوران علاقه مند می خواهم که برای حفظ آمادگی و پیمودن مراحل پیشرفت در تمرینات تیم های شهر خود قضاوت کنند.
وی در ادامه افزود: شرکت و قضاوت در تمرینات تیم ها به داوران کمک می کند که بتوانند عکس العمل سریع تر در تشخیص درست موقعیت ها را پیدا کنند و همچنین آمادگی بهتری برای حضور در مسابقات به دست بیاورند. داوران بزرگ دنیا هم اگر تمرین نکنند بعد از مدتی عقب خواهند ماند. هر داور ممتازی باید حداقل در هفته دو بار قضاوت داشته باشد.
رضوانی با اشاره به حضور خسرو امینی در واترپلوی ایران گفت: از تمام داوران می خواهم از وجود اشخاصی مانند خسرو امینی که کوله باری از تجربه را در صحنه های بین المللی کسب کرده اند استفاده کنند.خسرو امینی جزو افتخارات واترپلوی ایران است و باید از علم و دانش ایشان استفاده شود.
انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب