رضوی : پیشرفت شنا به امکانات سخت افزاری نیاز دارد

رئیس هیات شنای استان سمنان با اشاره شرایط شنا در این استان گفت: پیشرفت شنا به امکانات سخت افزاری نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مهدی رضوی رئیس هیات شنای استان سمنان با توجه به اهمیت زیر ساخت های ورزش شنا گفت: متاسفانه در سال های گذشته به زیرساخت های شنا در استان سمنان توجه لازم نشده است. البته در این یک سالی که مسئولیت هیات شنای استان را پذیرفتم تمام تلاشم را برای درست کردن زیر ساخت های شنا انجام داده ام.

وی ادامه داد: با توافق های انجام شده با مدیرکل ور زش و جوانان استان سمنان استخر های تربیت بدنی در اختیار هیات شنا قرار گرفته اند. استخر های تربیت بدنی سایر شهرستان ها مانند شاهرود و دامغان نیز در اختیار هیات هستند و تلاش ما این است که بقیه شهرستان ها نیز به همین روال مجهز به استخر شوند. البته باید به این نکته اشاره کنم که متاسفانه هیات شنا سمنان هیچ گونه استخر استانداردی در اختیار ندارد و بابت تمامی استخرهایی که زیر نظر دارد اجاره پرداخت می کند.

رضوی در مورد هزینه های سنگین استخر گفت: متاسفانه بودجه هیات بسیار اندک است و همانطور که گفتم برای داشتن استخر باید متقبل هزینه های زیادی شویم. طبق جلساتی که با مدیر کل استان داشتم مقرر شد استخری که سه سال متوالی نیمه کاره مانده است در صورت داشتن بودجه به شکل یک استخر استاندارد ساخته شود و در اختیار هیات شنا قرار گیرد. در این صورت کمک بزرگی به ورزش شنا در این استان خواهد شد.

رئیس هیات شنای استان سمنان استقبال از رشته شنا را بسیار گسترده دانست و گفت: رشته شنا در استان سمنان متقاضیان بسیاری دارد و استعداد های خوبی در سطح استان مشاهده می شود. متاسفانه آموزش و پروش در زمینه استعدادیابی همکاری های لازم را با هیات استان انجام نداد و البته امسال طبق مذاکراتی که انجام داده ایم مقرر شده است که هیات شنا بر طرح استعداد یابی نظارت های لازم را انجام دهد.اگر بتوانیم از نظر مالی هیات را قوی کنیم مطمئنن پیشرفت و توسعه شنا را در این استان شاهد خواهیم بود.

رضوی یکی از دلایل شرکت نکردن در رقابت های قهرمانی کشور شنا به میزبانی استان فارس را دوری مسافت اعلام کرد و یادآور شد: هنگامی که میزبانی مسابقات را استان هایی متقبل می شوند که از نظر مسافتی در مرکزیت کشور قرار ندارند هیات شنای سمنان برای شرکت در این رقابت ها با مشکل مواجه می شود هزینه ایاب و ذهاب و سایر هزینه ها باعث می شود که با وجود اینکه ما تیم خوبی برای مسابقات آماده کرده ایم نتوانیم در رقابت ها شرکت کنیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب