غفوری: لغو مسابقات رسما اعلام نشده/کوتاه نمی‌آییم

سرپرست تیم ملی واترپلوی ایران گفت: لغو مسابقات واترپلوی انتخابی المپیک به میزبانی قزاقستان هنوز به صورت قطعی به ما اعلام نشده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری فارس، نادر غفوری درمورد خبر لغو مسابقات واترپلوی انتخابی المپیک به میزبانی قزاقستان اظهار داشت: لغو این دوره از مسابقات هنوز به صورت رسمی به کشورها اعلام نشده است، اما خبرهایی شنیده‌ایم مبنی بر اینکه فدراسیون جهانی، قزاق‌ها و چینی‌ها به دنبال اعزام قهرمانی بازی‌های آسیایی در بخش زنان و مردان به رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قزاقستان در بخش مردان و چین در بخش بانوان عنوان قهرمانی را کسب کرده‌اند، این دو کشور با اعزام قهرمان بازی‌های آسیایی به المپیک راضی هستند. در این بین تنها ما و کره‌جنوبی متضرر می‌شویم و به همین دلیل ما اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کرد‌ه‌ایم. رایزنی‌هایی را هم با کمیته بین‌المللی المپیک داشته‌ایم و منتظر نظر نهایی آنها هستیم.

سرپرست تیم ملی واترپلوی ایران عنون کرد: ما پیشنهاد داده‌ایم که بین تیم‌های ایران و قزاقستان یک بازی به صورت رفت و برگشت و یا یک بازی در کشوری بی‌طرف برگزار شود. به هر حال ما شانسی برای خود قائل هستیم و می‌خواهیم از آن استفاده کنیم. نباید این موضوع را فراموش کنیم که قزاق‌ها در فدراسیون آسیایی و جهانی بسیار قدرتمند هستند.

غفوری گفت: می‌دانیم که زور و لابی قزا‌ق‌ها زیاد است، اما ما هم عقب نمی‌کشیم و از موضع خود کوتاه نخواهیم آمد. رایزنی‌ها ادامه‌ دارد تا حقی از ایران ضایع نشود. ضمن اینکه ملی‌پوشان ما همچنان زیر نظر چیریچ به صورت منظم تمرین می‌کنند و انگیزه‌های زیادی دارند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب