مخیلفی: سطح کیفی لیگ برتر واترپلو بهتر شده است

مربی تیم واترپلو آینده سازان در مورد سطح رقابت های لیگ برتر گفت: خوشبختانه سطح رقابت های لیگ در حال پیشرفت است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ رضا مخیلفی مربی تیم آینده سازان، سطح لیگ برتر واترپلو را رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: سطح لیگ نسبت به هفته های گذشته رو به افزایش است. تیم های حاضر در گروه B نسبت به هفته اول رقابت ها، پیشرفت های خوبی داشته اند و این روند به بالا رفتن سطح لیگ کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد : تیم آینده سازان با حمایت‌هایی که انجام شد، در لیگ برتر واترپلو شرکت کرده است و تمرینات را به صورت غیر متمرکز زیر نظر مربی های استان ها انجام می دهد. بازیکنان هر ده روز در قالب تیم آینده سازان قرار می گیرند و تست های لازم زیر نظر سرمربی از آنها گرفته می شود تا در مسابقات لیگ بهترین نمایش را داشته باشند.

مربی تیم واترپلوی جوانان هماهنگ بودن بازیکنان را یکی از مهم ترین نکات یک تیم ارزیابی کرد و یادآور شد: با توجه به دانش آموز بودن اکثر بازیکنان تیم آینده سازان، و در اختیار نداشتن آنها در تمام روزهای هفته هماهنگ کردن آنها کار بسیار مهم و دشواری است. هماهنگی یک پروسه ای است که دیر به دست می آید و زود هم از دست می رود و تمام تلاش ما هماهنگ نگه داشتن این تیم است. خوشبختانه حضور تیم جوانان در قالب لیگ برتر وترپلو باعث پیشرفت جوانان شده است و آنها را در شرایط نرمال و هماهنگ قرار می دهد. هرچه قدر بیشتر در شرایط مسابقات قرار بگیریم به هدفمان که موفقیت در رقابت های جوانان جهان است نزدیک تر خواهیم شد.

مخیلفی با اشاره به دیگر تیم های حاضر در لیگ برتر واترپلو گفت: لیگ امسال تیم های جوانی را شاهد است. تیم جوانان اصفهان که تمامی آن ها بازیکنان زیر ۲۰ و ۱۸ سال هستند، تیم خوبی را تشکیل داده است و برای سال های آینده می تواند آینده واترپلوی استان اصفهان باشد. البته چند بازیکن این تیم زیر نظر کادر فنی تیم ملی هستند تا در صورت لزوم به تیم ملی جوانان دعوت شوند. با شرایطی که در حال حاضر در لیگ حاکم است می توانم بگویم که در سال های آینده لیگ واترپلوی قدرتمندی را شاهد خواهیم بود.

مربی تیم آینده سازان در مورد پیشرفت این تیم افزود: بعد از هر بازی تمامی نقاط ضعف و مثبت بازیکنان ارزیابی می شود و تمرینات جدید آنها هر هفته به استان مورد نظر ارسال می شود. اگر نگاهی به نتایج هفته اول رقابت های لیگ بیاندازیم متوجه پیشرفت تیم آینده سازان می شویم به طوری که در بازی اول با چوکای گیلان با اختلاف شش گل نتیجه را واگذار کردیم اما در هفته دوم توانستیم با اختلاف تنها سه گل بازی را به پایان برسانیم و این نشان دهنده حرکت روبه جلوی این تیم است.

وی تیم شهبازی زنجان را یکی از قدرتمند ترین تیم های حاضر در لیگ برتر واترپلو دانست و تصریح کرد: تیم شهبازی زنجان بهترین ها را در اختیار دارد و بازی های بسیار خوبی را از این تیم در لیگ شاهد بودیم. البته برای تیم آینده سازان قرار گرفتن جلوی تیم های قدرتمند بسیار مفید خواهد بود و به بالا بردن سطح این تیم برای شرکت در رقابت های جوانان جهان کمک بزرگی خواهد کرد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.