مداحی فر: نگاه استان فارس به شنا فرهنگی است

رئیس هیات شنای استان فارس: تمام تلاشمان نهادینه کردن شنا به صورت یک فرهنگ در استان فارس و همچنین کل کشور است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ؛ محمدکاظم مداحی فر رئیس هیات شنای استان فارس عملکرد تیم شنای استان فارس را در رقابت های برگزار شده مثبت ارزیابی کرد و گفت: استان فارس نگاه ویژه ای به ورزش های پایه دارد و یکی از مهمترین برنامه های این استان نیز نهادینه کردن فرهنگ شنا در این استان است.
وی ادامه داد: هیات شنای استان فارس در نظر دارد شنا را در این استان به صورت فرهنگ دربیاورد تا بدین ترتیب در سایر نقاط کشور نیز این حرکت انجام شود. خوشبختانه هیات شنای استان فارس با تربیت بدنی آموزش و پرورش ارتباط های خوبی دارد و از همین رو طرح صبا با یک روش جدید در این استان در دست اجرا است.
رئیس هیات شنا فارس یادآور شد: زیر ساخت های شنا، شیرجه و واترپلو در استان فارس در حال بررسی است دیدگاه ما برای هر سه رشته یکی است اما به دلیل مشکلات مالی و برخی امکانات سخت افزاری برای پیشرفت این رشته ها کمی به زمان نیاز است. در همین راستا کمیته ای تشکیل دادیم و رقابت هایی را درشهرستان های استان فارس برگزار می کنیم.
مداحی فر با اشاره به اینکه فارس در سال های گذشته در لیگ واترپلو نیز شرکت می کرد افزود: در سال های گذشته در لیگ برتر
واترپلو شرکت می کردیم اما متاسفانه امسال به دلیل نداشتن حامی مالی نتوانستیم در لیگ شرکت کنیم زیرا هزینه اجاره استخر برای هیات شنا بسیار سنگین است و البته این تنها هزینه ای نیست که باید برای تیم داری پرداخت شود و تا زمانی که فارس حامی مالی نداشته باشد نمی توانیم در لیگ های شنا و واترپلو شرکت کنیم.
وی در مورد دیگر برنامه های این استان تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در دستور کار قرار دادیم ایجاد پایگاه های قهرمانی برای قهرمانان ویژه استان است. قهرمانانی که رکورد دار هستند یا با عناوین مختلف برای این استان و ایران افتخار آفرین می شوند. در این پایگاه به صورت ماهانه به قهرمانان مبلغی تعلق خواهد گرفت تا آنها تحت پوشش هیات شنای استان قرار بگیرند.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب