به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ دو تیم دانشگاه آزاد اسلامی و نفت امیدیه با موفقیت در دور گروهی و پلی‌آف به عنوان فینالیست‌های بیست و هفتمین دوره لیگ برتر واترپلو در سال ۱۳۹۶ معرفی شدند.

دانشگاه آزاد اسلامی که عنوان قهرمانی دور قبلی رقابت‌های لیگ برتر واترپلو را در کارنامه خود ثبت دارد، بار دیگر برای کسب این مقام راهی فینال شده است.  این تیم برای صعود به فینال کار دشواری را پیش رو نداشت. دانشگاه آزاد توانست در دو بازی رفت و برگشت تیم نیروی زمینی ارتش را در مجموع با نتیجه ۲۲ بر ۱۳ شکست دهد و به عنوان نخستین فینالیست امسال معرفی شود.

نفت امیدیه برای فینالیست شدن کار دشواری پیش رو داشت. این تیم با پیروزی خانگی خود مقابل سایپا در مرحله گروهی با دانشگاه آزاد هم امتیاز شد و در جایگاه دوم قرار گرفت. در دیدار رفت مرحله پلی‌آف تیم امیدیه و سایپا در تهران به مصاف هم رفتند که تیم میزبان موفق شد با نتیجه ۱۰ بر ۸ امیدیه را از پیش روی بردارد. با این نتیجه کار نفتی ها در دیدار برگشت کمی سخت شد. اما تیم نفت امیدیه در بازی برگشت نشان داد که در خانه سخت امتیاز میدهد، موفق شد تیم سایپا را با نتیجه ۱۲ بر ۸ از پیش رو بردارد و در مجموع با پیروزی ۲۰ بر ۱۸ بعنوان دومین تیم راهی فینال لیگ برتر امسال شود.

از جذابیت‌های این دیدار، تکرار فینال بیست و پنجمین دوره لیگ برتر واترپلو در سال ۱۳۹۴ است. این دو تیم همچون سال ۱۳۹۴ باید برای مشخص شدن قهرمان این دوره از لیگ به مصاف هم بروند.

از ساعت ۱۵:۰۰ روز جمعه (۱۱ اسفند ۱۳۹۶) فینالیست‌های این دوره از لیگ برتر واترپلو به آب می‌زنند. دیدار رفت این دو تیم به میزبانی امیدیه برگزار می‌شود. نفت امیدیه در آخرین تقابل خود با دانشگاه آزاد در مرحله گروهی این مسابقات موفق شده بود در خانه حریف قدرتمند خود را با اختلاف یک گل از پیش رو بردارد. رضا جعفری و علیرضا شهیدی‌پور با شناخت کامل از بازی بازیکنان پای به استخر مسابقه می گذارند. باید دید جنگ تاکتیک ها به سود کدام یک تمام می‌شود و چه تیمی در نهایت جام قهرمانی را بالای سر می‌برد. دانشگاهیان برای دفاع از عنوان قهرمانی سال‌های گذشته خود با تمام توان پا به میدان خواهد گذشت.

 

 

برنامه رده بندی و فینال بیست و هفتمین دوره لیگ برتر واترپلو:

  • دور رفت فینال:  نفت امیدیه  – دانشگاه آزاد اسلامی (امیدیه- ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰)
  • رده بندی: نیروی زمینی ارتش – سایپا (تهران- ۱۹ اسفند ۱۳۹۶)
  • دور برگشت فینال: دانشگاه آزاد اسلامی – نفت امیدیه (تهران- ۱۹ اسفند ۱۳۹۶)

 

انتهای پیام