صدرنشینی آفریقای جنوبی در جام جهانی شنا

دومین گام از مسابقات هشت مرحله ای جام جهانی شنا با صدرنشینی "کمرون وندربرگ" از آفریقای جنوبی به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ از سال ۱۹۷۹، فینا (فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی) شناگران کلاس یک جهان را در سری مسابقات جام جهانی این رشته گرد هم می‌آورد. این مسابقات در رویدادهای دو روزه از آگوست تا نوامبر ( ماه مرداد تا آبان) هر سال برگزار می‌شود. در هفت یا هشت شهر مختلف و در سه پکیج زمانی و مکانی (خاورمیانه، اروپا و آسیا) برترین شناگران جهان آمادگی خود را به رخ یک دیگر می کشانند.

نسخه ۲۰۱۵ این جام در اروپا برنامه ریزی و  آغاز شد. پس از رقابت های بی نظیر کازان ۲۰۱۵، مسکو میزبان شناگران جهان شد. بالافاصله پس از این مرحله ورزشکاران به پاریس (فرانسه) رفتند و دو مرحله ابتدایی را به پایان رساندند. این دومرحله با قهرمانی “کمرون وندربرگ” از آفریقای جنوبی در بخش مردان و “کاتینکا هوسزو” مجارستانی در بخش زنان به پایان رسید.

در بخش مردان رقابت اصلی بین “وندربرگ” و “لکلاس” شناگران آفریقای جنوبی است. “لکلاس” در سال ۲۰۱۴ قهرمان این مسابقات شده و امیدوار است امسال هم درخشش خوبی داشته باشد. در پایان دو مرحله ابتدایی “وندربرگ” با ۹۶ امتیاز صدرنشین است و “چد لکلاس” با ۱۵ امتیاز کمتر در رده دوم ایستاده است.

در بخش زنان هم بانوی آهنی مثل سال گذشته بی رقیب است. “کاتینکا هوسزو” تا به اینجای مسابقات ۱۶۲ امتیاز گرفته و با خیالی آسوده بالاتر از “امیلی سیبوم” استرالیایی ایستاده است. “سیبوم” تا پایان مرحله دوم ۱۱۱ امتیاز کسب کرده است. نفرات برتر هر پکیج، علاوه بر کسب عنوان قهرمانی مبلغ ۵۰هزار دلار به عنوان جایزه دریافت می کنند.


hosszu

 

در رده بندی تیمی هم آفریقای جنوبی با شش طلا صدرنشین است. مجارستان و فرانسه هم هرکدام با پنج مدال در رده بعدی ایستاده اند. آمریکا هم از نظر تعداد مدال های کسب شده وضعیت بهتری دارد و با ۲۴ مدال رنگارنگ بالاتر از فرانسه ۱۷ مدالی قرار دارد.

مرحله سوم در مهرماه سال جاری آغاز می شود. این مرحله که آغاز پکیج زمانی دوم مسابقات هم هست به میزبانی هنگ کنگ برگزار می شود. بدون وقفه پس از پایان این مرحله کشورهای چین، سنگاپور و ژاپن از شناگران میزبانی می کنند تا منتظر دور هفتم و هشتم مسابقات (پکسج سوم) در  خاورمیانه باشیم.

(نسخه پی دی اف نتایج در انتهای خبر اضافه شده است)

 

رده بندی تیم های برتر جام جهانی شنا ۲۰۱۵ (پایان مرحله دوم):

  1. آفریقای جنوبی با شش طلا و دو نقره
  2. فرانسه با پنج طلا، چهار نقره و هشت برنز
  3. مجارستان با پنج طلا، سه نقره و چهار برنز

 

نفرات برتر:

  • بخش مردان:
  1. “کمرون وندربرگ” از آفریقای جنوبی- ۹۶ امتیاز
  2. “چد لکلاس” از آفریقای جنوبی- ۸۱ امتیاز
  3. “نیک فینک” از آمریکا- ۵۴ امتیاز

 

  • بخش زنان:
  1. “کاتینکا هوسزو” از مجارستان- ۱۶۲ امتیاز
  2. “امیلی سیبوم” از استرالیا- ۱۱۱ امتیاز
  3. “کیت ملی” از آمریکا- ۴۲ امتیاز

 

برنامه زمانبندی کامل مسابقات سال ۲۰۱۵:

پکیج اول (اروپا):

  • ۲۰ و ۲۱ مرداد ۱۳۹۴- مسکو (روسیه)
  • ۲۴ و ۲۵ مرداد- پاریس چارترس (فرانسه)

پکیج دوم: (آسیا)

  • سوم و چهارم مهر ۱۳۹۴- هنگ کنگ
  • هفتم و هشتم مهر ۱۳۹۴- بجینگ (چین)
  • ۱۱ و ۱۲ مهر ۱۳۹۴- سنگاپور

پکیج سوم: (آسیا- خاورمیانه)

  • ششم و هفتم آبان ۱۳۹۴- توکیو (ژاپن)
  • ۱۱ و ۱۲ آبان ۱۳۹۴- دوحه (قطر)
  • ۱۵ و ۱۶ آبان ۱۳۹۴- دبی (امارات)

 

برای دریافت نتایج کامل انفرادی و تیمی + جدول رده بندی + نفرات برتر تا پایان مرحله دوم روی لینک زیر کلیک کنید

کتابچه کامل نتایج مراحل اول و دوم کاپ جهانی شنا ۲۰۱۵

 

کمرون وندربرگ

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.