آنچه برای فوتبال رخ می دهد، در فینا ترافی رخ داد

تلاش های چند ماهه فدراسیون شنا نتیجه داد تا بعد از حدود 40 سال اولین میزبانی آبی ایران با قهرمانی تیم ملی واترپلو همراه شود.

انسیه بحری/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ روزنامه گل نوشت: پنجمین دوره رقابت های توسعه جهانی واترپلو سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر به میزبانی ایران در استخر ۹ دی مجموعه ورزشی شیرودی تهران آغاز شد و با قهرمانی تیم ملی ایران در هشتم خرداد به پایان رسید.

ایران در دیدار فینال مسابقات توسعه جهانی به مصاف تیم ملی اروگوئه رفت و در نهایت به پیروزی پرگل ۱۳ بر ۵ دست یافت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. این اولین قهرمانی ایران در مسابقات جهانی واترپلو است.
تیم ملی ایران در کوارتر اول دو بر صفر و در کوارتر دوم سه بر صفر به برتری رسید. سپس در کوارتر سوم با نتیجه سه بر سه با حریف مساوی کرد و در کوارتر پایانی نیز با نتیجه ۵ بر ۲ اروگوئه را از پیش رو برداشت.
بعد از ایران و اروگوئه، اتریش و مالت نیز بعد از برگزاری دیدار رده بندی، به ترتیب رتبه سوم و چهارم را از آن خود کردند.
تیم ملی ایران نیز پیش از این یک بار به مقام قهرمانی و یک سومی مسابقات توسعه جهانی دست یافته بود.
حاشیه های فینا ترافی
همچنین حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و محمود گودرزی وزیر ورزش با حضور در ورزشگاه، از نزدیک نظاره گر بازی بودند.
ظرفیت جایگاه تماشاگران نیز قبل از شروع بازی فینال تکمیل شد و برخی تماشاگران به دلیل نبود ظرفیت پشت درب ماندند. روابط عمومی فدراسیون نیز با انتشار پیامی از علاقمندان خواست تا از تلویزیون نظاره گر این مسابقه باشند.
برای این دیدار شرایطی مانند آنچه برای رقابت های فوتبال قبل از مسابقات رخ می دهد در بیرون ورزشگاه شیرودی دیده شد.
طبق قانون فدراسیون جهانی مسابقات فینا ترافی باید پخش تلویزیونی می شد و برای این مسابقات نیز چنین تمهیداتی در نظر گرفته شد.
میثم جعفری کاپیتان تیم ملی واترپلو بعد از قهرمانی تیم ملی کناره گیری خود را از دنیای قهرمانی اعلام کرد.
از سوی وزارت ورزش ۳ سکه، از سوی اداره ورزش استان تهران ۳ سکه طلا و ۲ سکه نیز از سوی فدراسیون شنا در مراسم اختتاحیه به ملی پوشان قهرمان واترپلو تعلق گرفت که در مجموع چیزی حدود ۸ میلیون تومان به عنوان پاداش برای قهرمانان جهان در این مسابقات به ثبت رسید.
ملی پوشان ایران در مسابقات توسعه جهانی به میزبانی تهران بهترین خط دفاعی و خط حمله را از آن خود کردند.

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.