ابراهیم فیروزی: بخش خصوصی قهرمان پروری نمی کند

رئیس هیئت شنای استان آذربایجان شرقی گفت: از آن جا که بخش خصوصی بیشتر در جهت درآمدزایی کار می کند و به قهرمان پروری نمی پردازد، هیئت شنا وظیفه دارد بحث قهرمانی و همگانی این ورزش را توسعه دهد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ابراهیم فیروزی رئیس هیئت شنای استان آذربایجان شرقی درباره نظارت هیئت شنای استان بر عملکرد استخرها اظهار کرد: دو استخر فعال در شهرستان تبریز داریم. در کل استان ۸۰ استخر هستند. کنترل زیادی بر عملکرد این استخرها نداریم فقط در طول سال این استخرها را حداقل دو بار کنترل می کنیم. هم در جهت تفریحی و هم قهرمان پروری از استخرها بهر برداری می شود ولی بیشتر در جهت تفریحی است. استخرهایی که از طرف بخش خصوصی اداره می شوند، به قهرمان پروری توجه زیادی ندارند.
رئیس هیئت شنای استان آذربایجان شرقی درباره موانع جلوگیری از نظارت هیئت شنا بر استخرها گفت: استخرها ابتدا به مزایده گذاشته می شود و اگر مبلغ هیئت ها با بخش خصوصی یکی باشد آن وقت استخر را در اختیار هیئت ها می گذارند ولی چون مبلغ ها خیلی بالاست هیئت ها نمی توانند استخرها را در اختیار بگیرند. از آن جا که بخش خصوصی بیشتر در جهت درآمدزایی کار می کند و به قهرمان پروری نمی پردازد، هیئت شنا باید بحث قهرمانی و همگانی را هم توسعه دهد.
ابراهیم فیروزی درباره پیامدهای عدم نظارت هیئت شنا بر استخرها عنوان کرد: این کار مسلما باعث افت ورزش همگانی می شود. بحث قهرمانی پیگیری نمی شود و متاسفانه پیامدهای منفی زیادی خواهد داشت. در استان ما مدیریت بخش خصوصی هر دو یا سه ماه یک بار عوض شده اند چون نمی توانند انتظارات لازم را برآورد و کارایی را داشته باشند. همچنین نتوانستند مبلغ مزایده را به طور کامل پرداخت کنند در نتیجه جوابگو نیستند.
او در ادامه افزود: عدم نظارت باعث مدیریت ضعیف، برخورد ضعیف با مردم و ارباب رجوع می شود. وضعیت بهداشتی استخرهای بخش خصوصی خیلی پایین است. موضوع توسعه استعدایابی خیلی کمرنگ تر شده و امکانات رفاهی داده شده به مردم هم خیلی ناچیز بوده است.
وی درباره اینکه درصورت نظارت هیئت شنا بر استخرها چه استانداردهایی را می توان در نظر گرفت، گفت: می توان در این صورت سابقه مدیریتی مدیران را ارزیابی کرد، تجربه کاری آن ها را نگاه کرد که خیلی می تواند اثر گذار باشد. می توان افرادی باتجربه، تحصیلات عالی تر و کارآزموده را وارد کار کرد و در زمینه های مطلوب استفاده بهینه از استخرها کرد و استعدادیابی در زمینه شنا را پیگیری کرد.
فیروزی درباره ارتباط استخرداران بخش خصوصی با هیئت های شنا اشاره کرد: همکاری استخرداران و بخش خصوصی با هیئت شنا متفاوت است چند نفر از استخرداران همکاری خوبی دارند و یک عده هم همکاری لازم را ندارند و در مجموع ارتباط ضعیفی با هیئت شنا دارند.
او درباره پیشنهادات برای بهتر شدن شرایط و حرکت به سمت قهرمان پروری گفت: ما نیاز به قانون و مقررات بیشتر در این زمینه داریم. دوره ها و کلاس های بازآموزی مربیان یک برنامه خیلی خوبی است که ما می توانیم مربیان را کنترل کنیم و یک برنامه برای مدیران استخرها داشته باشیم. مدیران استخرها در جهت ورزش های همگانی حداقل در سطح استان و شهرستان گام بردارند. اگر یک آیین نامه داشته باشیم در مورد اینکه استخرداران حتما زمان های مشخصی استخرها را در اختیار هیئت ها قرار بدهند و یا مجبور شوند تیم داشته باشند و یا مبلغی به هیئت ها کمک کنند، برای هیئت شنا موثر خواهد بود.
او در پایان گفت : از اقدامات بسیار خوب محسن رضوانی و اطلاع رسانی روابط عمومی فدراسیون هم تشکر می کنم. امیدوارم بخش شنا، شیرجه و واترپلوی با فعالیت بیشتر در سال ۲۰۱۹ در بازی های آسیایی شرکت کنند و بتوانند جزو سه تیم برتر آسیای قرار بگیرند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب