احمدرضا جلالی: به تمرینات بیشتری نیاز داریم

ملی پوش شنای ایران با اشاره به زمان محدود تا بازی های آسیایی گفت: در یکی دو ماه که تا بازی های آسیایی زمان داریم، باید با تمرینات بیشتر اشتباه های خود را برطرف کنیم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ احمدرضا جلالی شناگر تیم ملی ایران درباره اردوی تدارکاتی مجارستان اظهار کرد: اردوی مجارستان هم از لحاظ تمرینی و هم جغرافیایی اردوی بسیار خوبی بود. اگر زمان بیشتری را در این اردو سپری می کردند، تاثیرگذاری آن بیشتر می شد. حال و هوای ملی پوشان در این اردو عوض شد و در یک تورنومنت شرکت کردیم. از لحاظ اقامت، تغذیه و رفت و آمد شرایط خیلی خوب بوده به خصوص محل تمرین تیم ملی نزدیک محل اسکان بود و خیلی به نفع بازیکنان بود. استخری که در اختیار تیم گذاشته بودند هم خیلی خوب بود.
ملی پوش شنای ایران درباره برنامه های تمرینی در اردوی مجارستان گفت: ما اولین هفته یک فصل تمرینی تخصصی داشتیم و تمرینات به نسبت خیلی سخت بود ولی در هفته دوم چون در مسابقات شرکت کردیم، تمرینات ما یک مقدار سبک تر از قبل شد. ما دو جلسه در روز تمرین می کردیم. برنامه تمرینی ما در کل بر طبق همان روالی بود که در تهران داشتیم یعنی دو ساعت صبح و دو ساعت بعد از ظهر تمرین می کردیم. در روزهای فرد فقط دو ساعت تمرین صبح برگزار می شد.
احمدرضا جلالی درباره تاثیر این اردو درپیشرفت شنای ایران بیان کرد: قطعا این اردو در پیشرفت تیم ملی خیلی موثر است چون توانستیم نقاط قوت و ضعف مان را در این اردو به ویژه در مسابقه ای که با بهترین تیم های جهان دادیم، بهتر بشناسیم و الان با برنامه ریزی روی نقاط ضعف مان کار کنیم. اگر زمان اردو بیشتر بود مسلما شرایط برای تیم ملی شنا خیلی بهتر عوض می شد. همچنین اولین اردوی برون مرزی ما بعد از ۴ ماه تمرین در تهران بود.
او درباره سطح مسابقات دپرسن گفت: سطح مسابقات خیلی بالا بود و چند نفر از قهرمانان جهان و المپیک در مسابقات دپرسن حضور داشتند و رکوردهای شناگرانی که در این مسابقات اول شدند با رکوردهای قهرمانان جهان یکی بود. مجارستان، یونان، ایتالیا از مهم ترین کشوهای شرکت کننده در رقابت های دپرسن بودند که علاوه بر این کشورها، چند کشور دیگر هم در این مسابقات شرکت کرده بودند.
جلالی درباره رکوردها با توجه به فصل تمرینات تیم ملی شنای ایران گفت: رکوردها با توجه به این اینکه فشار تمرینات خیلی سنگین بود، در کل بد نبود چون بدن های شناگران به دلیل همین فشار تمرینات خسته بود. شاید خودمان بیشتر از خودمان انتظار داشتیم. به نوعی ملی پوشان هم فشار تمرینی و هم فشار روحی روانی سنگینی را تحمل کردند. به نظرم مربیان به ۵۰ درصد آن چیزی که از این اردو انتظار داشتند، رسیدند که اگر زمان این اردو بیشتر بود، به ۱۰۰ درصد اهداف مدنظر دست می یافتند.
وی ادامه داد: قطعا رکوردها بهتر از این هم می توانست بشود چون قبل از این چند مسابقه برگزار کرده بودیم که رکوردها خیلی بهتر از این بود ولی یک سری اشتباهات داشتیم که این اشتباهات استارت به گذشته برمی گردد که تمرینات کمی را در استارت و برگشت داشتیم. در این یکی دو ماه که تا بازی های آسیایی زمان داریم، به تمرینات بیشتری نیاز داریم و باید روی این اشتباهات کار کنیم که به امید خدا تا شروع بازی های آسیایی این اشتباهات برطرف می شود.
جلالی درباره پیشرفت تا بازی های آسیایی گفت: یک ماه که تمرینات اختصاصی سنگین و پرفشاری را در پیش داریم تا به آمادگی ۱۰۰ درصد برسیم. بعد از آن باید به شرایط و موقعیت تیم ملی نگاه کنیم. به نظرم مسئولین به ویژه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نباید هیچ انتظاری از تیم ملی شنا داشته باشند چون انتظارشان باید در حد امکاناتی باشد که در اختیار تیم ملی قرار می دهند. از طرف وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک یک بار هم به تمرینات بازیکنان سر نزده اند که ببینند تمرینات چطور پیش می رود ولی مردم و به ویژه خانواده هایمان با توجه با اردوهایی که داشتیم انتظار دارند که نتایج و رکوردهای خوبی را کسب کنیم.
وی در پایان گفت: امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تکلیف تیم ملی رابرای بازی های آسیایی مشخص کند چون یک روز می گویند تیم به بازی های آسیایی نمی رود، یک روز می گویند به بازی ها می رود، یک روز می گویند شاید تیم به بازی های آسیایی برود. یکی هم اینکه حداقل یک بار به تمرینات تیم سربزنند و از تیم ملی شنا مثل تیم های دیگرحمایت بشود چون مثلا تیم والیبال چند سال پیش این تیم چهارم جهان نبود ولی با یک برنامه بلند مدت و حمایت توانستند الان بدرخشند و شنا هم اگر برنامه ریزی بلند مدت داشته باشد چند سال دیگر قطعا پیشرفت قابل توجهی می کند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب