احمد یاقوتی: دولت باید نگاه ویژه‌ای به ورزش‌های آبی داشته باشد

پیشکسوت و قهرمان اسبق واترپلو و قائم مقام سابق فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با تأکید بر اهمیت ورزش‌های آبی گفت: رشته های آبی دیربازده هستند اما باید در این رشته ها سرمایه‌گذاری کنند و نگاه ویژه داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ احمد یاقوتی پیشکسوت و قهرمان اسبق واترپلو و قائم مقام سابق فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگار صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور درباره وضعیت خود بیان داشت: حدود یک سال قبل سکته کردم، الان آب درمانی می کنم و در منزل هستم. در ورزش کسی بازنشسته نمی شود ولی به هرحال از تجربیات آن فرد باید استفاده کرد چون با تجربه زیاد کارشناس می‌شویم.

وی ادامه داد: متأسفانه تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها نسبت به پیشکسوتان خود به عنوان افرادی که زحمت کشیده‌اند توجهی نمی‌کنند. این قشر خودشان دور هم جمع می‌شوند و الان تأثیرگذار نیستند. در ورزش هم از تجربه پیشکسوتان به خوبی استفاده نمی‌شود. مثلاً من الان به دلیل بیماری فقط در منزل هستم ولی کسی نیامده به من که مدال طلای آسیا را دارم سربزند، البته توقعی هم ندارم.

قائم مقام سابق فدراسیون شنا درخصوص اهمیت رشته های آبی نیز گفت: این رشته ها دیربازده هستند. برای ایران به مدال‌های جهانی رسیدن سخت است. ورزشکاران آبی ما درآمد ندارند باید برایشان هزینه کرد. در رشته‌های آبی سرمایه گذاری زیاد نمی‌کنند، باید نگاه ویژه داشته باشند چون باعث سلامتی تمام جوانان است. الان استخرهایی که بلیت فروشی می‌کنند گران است در همه کشورهای دنیا به شنا نگاه ویژه می‌شود چون این ورزش برای سلامتی است. دولت باید برنامه ریزی کند تسهیلاتی در اختیار هیأت‌های استانی قرار بگیرد تا به صورت رایگان در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گیرد. برای آموزش و پرورش هم باید استخرهایی در نظر گرفته و از دانش آموزان استفاده شود.

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب