احمد یاقوتی: کمنی جزو شاخص ترین چهره های واترپلو جهان است

نایب رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: دنیس کمنی به عنوان یکی از شاخص ترین چهره های واترپلو جهان از علم بسیار بالایی برخوردار است که می تواند نحوه تمرینات علمی و تمام تاکتیک های جدید را آموزش دهد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ احمد یاقوتی نایب رئیس فدراسیون شنا درباره برگزاری کلینیک مربیگری در ایران با حضور دنیس کمنی اظهار کرد: دنیس کمنی رئیس فدراسیون مجارستان یکی از بهترین مربیان و مدرسان فدراسیون جهانی است. از سطح علمی خیلی بالایی برخوردار است. او یکی از مربیانی است که تا کنون تیم های بسیار خوبی را برای مسابقات آماده کرده است. مجارستان از نظر واترپلو خیلی پیشرفته است. در دوران بازیگری خودم مجارستان بازیکنان نخبه ای را در ترکیب تیم خود داشت و همیشه جزو بهترین تیم ها در مسابقات جهانی و المپیک بوده است.
نائب رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اشاره کرد: از هفت ماه پیش تصمیم گرفته شد که دنیس کمنی برای برگزاری کلینیک بازآموزی مربیان به ایران بیاید. این دوره پنج روزه است که از تاریخ ۱۰ شهریور شروع و ۱۴ تمام می شود. روز ۱۵ شهریور هم به مجارستان برمی گردد.
احمد یاقوتی درباره اهداف این دوره مربیگری تصریح کرد: دنیس کمنی از علم واترپلوی بالایی برخوردار است که می تواند نحوه تمرینات علمی و تمام تاکتیک های جدید را آموزش دهد و مربیان کشورمان با حضور در این کلاس و بهره مندی از او، دانش خود را در ورزش واترپلو بالا ببرند.
او درباره تاثیر کلینیک مربیگری در بالا بردن سطح دانش مربیان داخلی گفت: وقتی فردی که در سطح اول جهان است، تمام دانش خود را در اختیار مربیان ما قرار می دهد و به روز ترین مسائل را به مربیان ما آموزش دهد، به طور قطع تاثیرات مثبتی را روی سطح دانش مربیان خواهد گذاشت.
نایب رئیس فدراسیون شنا عنوان کرد: ۵۵ نفر از مربیان در این دوره شرکت می کنند، کمیته مربیان تعدادی از مربیان را که تیم داری کرده اند، در کشور مقام های خوبی کسب کرده اند و برای حضور در این کلینیک معرفی کرده اند. حتی برای استان هایی که در این مسابقات نبوده اند یک سهمیه در نظر گرفته اند تا اکثر استان ها در این کلاس شرکت کنند. می توان گفت از مربیانی که در رده های مختلف فعالیت می کنند، دعوت به عمل آمده است. فدراسیون به تنهایی این تصمیم را نگرفته است. کمیته مربیان و کارشناسان طی جلسه ای این افراد را به فدراسیون معرفی کرده اند.
یاقوتی خاطر نشان کرد: از طرف فینا به کمنی ابلاغ شده است که به ایران بیایند و با توجه به روابطی که فدراسیون شنا ایران با فینا دارد، او را معرفی کرده اند تا به ایران بیاید. دنیس کمنی مدرسی است که به هر کشوری نمی رود.
نائب رئیس فدراسیون شنا درباره خسرو امینی و نقش او برای حضور کمنی در ایران گفت: او فرد جهانی است و سالیان طولانی است که در کمیته واترپلو آسیا حضور دارد. امینی فرد شناخته ای در فدراسیون جهانی است، که همیشه در برپایی این نوع کلاس ها فدراسیون شنا را یاری می کند و افرادی را که به ایران دعوت می کند، همیشه جزو بهترین ها هستند. اعتبار او این کار ها را انجام می دهد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب