امینی: برای ادامه مسیر موفقیت باید چیریچ را حفظ کنیم

رئیس کمیته فنی واترپلو آسیا گفت: اگر می خواهیم مسیر پیشرفت ادامه دار باشد باید چیریچ را حفظ کنیم در غیر این صورت به همان سال های رکورد بر می گردیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو امینی رئیس کمیته فنی واترپلو آسیا درباره موفقیت تیم ملی واترپلو و کسب مقام سوم در بازی های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: بازیکنان نمایش بسیار خوبی از خود نشان دادند. این نمایش زیبا نشان می دهد یک مربی با ارزش، فهیم و کاربلد به چه میزان می تواند موثر باشد. چیریچ در میان مربیانی است که تاکنون به ایران آمده اند، یک استثنا است. او دانش بالایی در تنظیم تکنیک و روش بازی دارد.

او درباره بازی رده بندی گفت: در وقت اول با نتیجه ۳ بر ۱ از چین عقب بودیم. من تصور می کردم اگر شرایط به همین منوال پیش برود مطمئنا شکست می خوریم اما چیریچ با نهایت درایت گردش بازی را به دست گرفت و توانستیم نتیجه را به ۵ بر ۵ برسانیم. اگر دقت بیشتری داشتیم کار به پنالتی نمی کشید.

امینی افزود: در پنالتی ها نیز مطمئن نبودم پیروز شویم چرا که همان اتفاق مسابقات قهرمانی آسیا تکرار شده بود اما بازیکنان به خوبی در پنالتی ها تمرین کرده بودند و با قدرت چین را شکست دادند.

رئیس کمیته فنی واترپلو آسیا بیان کرد: نتایج تیم ملی واترپلو در جاکارتا نشان دهنده همه چیز است. از همه مسئولان می خواهم که به واترپلو توجه کنند. اگر می خواهیم مسیر پیشرفت ادامه دار باشد باید چیریچ را حفظ کنیم در غیر این صورت به همان سال های رکورد بر می گردیم. پیدا کردن چنین مربی سخت خواهد بود.

او خاطر نشان کرد: سجادی در جاکارتا به من گفت مدال برنز نوشاد و مدال واترپلو بیشتر از همه مدال ها برای ما ارزش داشت. برای خود من نیز کسب این مدال بعد از بازی های آسیایی ۱۹۷۴ بهترین خاطره محسوب می شود.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب