امینی: تو که نوشم نهی، نیشم چرایی

نایب رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی شنا گفت: بعید می‌دانم علت انصراف دو تیم برای حضور در مسابقات فیناترافی به میزبانی ایران سیاسی باشد.

مجتبی ذکی زاده/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، خبرگزاری فارس نوشت:

خسرو امینی درمورد برگزاری مسابقات توسعه جهانی واترپلو به میزبانی تهران اظهار داشت: دو تیم انصراف داد‌ه‌اند و هنوز علت خاصی را بیان نکرده‌اند. ما باید از طریق مسئولان فدراسیون جهانی این موضوع را بررسی کنیم تا علتش را متوجه شویم. به هر حال جدول مسابقات تغییر کرد و برنامه جدید را اعلام کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد این موضوع سیاسی باشد یا خیر، تصریح کرد: در اوایل برنامه‌ریزی برای مسابقات تیم پورتوریکو که بازیکنان و کادر فنی‌اش پاسپورت آمریکایی دارند به فدراسیون جهانی اعلام کردند که ایرانی‌ها باید امنیت ما را تضمین کنند. ما هم در جواب‌شان گفتیم این حرف‌ها فقط بهانه است، چراکه بارها آمریکایی‌ها – تیم ملی کشتی آمریکا، بازیکن بسکتبال، توریست و… – به ایران آمده‌اند و بدون هیچ مشکلی کشور را ترک کرده‌اند.

کارشناس واترپلوی ایران خاطرنشان کرد: هرکسی که به ایران می‌آید و بعد از مدتی کشورمان را ترک می‌کند همیشه به نیکی از ایران یاد می‌کند. داوران و ناظرانی از فدراسیون جهانی قرار است به ایران بیایند، اما با تمام این شرایط بعید می‌دانم که این اتفاق ربطی به مسائل سیاسی داشته باشد. ظاهراً برخی‌ها چشم دیدن میزبانی ایران را ندارند. کشورهایی مانند اندونزی و سنگاپور و … خیلی تلاش کردند تا این میزبانی را بگیرند، اما شانس به ایران رو کرد و توانستیم میزبان شویم و حالا باید از این فرصت استفاده کنیم.

نایب رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی شنا با بیان اینکه این میزبانی دستاورهای سیاسی و فرهنگی زیادی برای ایران خواهد داشت، عنوان کرد: تیمی از اتریش به ایران می‌آید؛ اتریش کشوری است که بارها مذاکرات در آن انجام شده است. آنها به ایران می‌آیند و شرایط ایران را می‌بینند و قطعاً نظرشان مثبت خواهد شد. تمام شرایط هم خوب است و امیدوار میزبانی آبرومندانه‌ای داشته باشیم.

امینی در مورد اینکه برخی‌ها در اظهارنظری اعلام کرده‌اند که مسابقات فیناترافی تاثیری در رنکینگ فینا ندارد و زیر نظر فدراسیون جهانی نیست، تصریح کرد: نام مسابقات فیناترافی است؛ وقتی مسابقات فوتبال برگزار می‌شود نامش FiFA WORLD CUP است، یعنی این مسابقات برای فینا است. وقتی نام فدراسیون جهانی مقابل نام تورنمنتی می‌آید یعنی آن مسابقه برای آن فدراسیون خاص است. حالا هم نام مسابقات ما FINA  DEVELOPMENT TROPHY است. اگر غیر از باشد مگر ما دیونه‌ایم که این همه هزینه کنیم؟

وی با بیان اینکه برخی‌ها بدون توجه به اینکه این مسابقات آبروی ایران است قصد تخریب آن را دارند، ادامه داد: پشت کشور ما به اندازه کافی در دنیا حرف هست؛ نمی‌دانم چرا برخی‌ها بدون توجه به این موارد بازهم شایعه درست می‌کنند. بهتر است آنها اگر کمکی نمی‌کنند، حداقل سنگ‌اندازی هم نکنند؛ برای آنها فقط باید به ذکر همین به بیت شعر بسنده کرد: «تو که نوشم نهی نیشم چرایی»

نایب رئیس کمیته فنی واترپلو فدراسیون جهانی شنا با اشاره استعداد جوانان ایرانی اظهار داشت: یک شرکت ایرانی برای تابلوی مسابقات کاری کرده است که واقعاً جای تقدیر دارد. آنها در داخل ایران تابلویی ساخته‌اند که مورد تایید فدراسیون جهانی است. شرکت تتا با جوانان ایرانی به اقتصاد ایران هم کمک کرد، چراکه ما برای تهیه همین تابلو البته در سایز بزرگترش باید حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کردیم، اما با حمایت آنها با یک دهم این پول توانستیم تابلویی کاملاً ایرانی بسازیم.

امینی در پایان از رسانه‌های داخلی بابت پوشش خوب اخبار تشکر کرد و گفت: امیدوارم در طول برگزاری مسابقات هم رسانه‌ها کمک کنند تا میزبان شایسته‌ای باشیم. در راه آماده‌سازی برای برگزاری مسابقات ارگان‌های مختلف کمک زیادی به ما کردند؛ برای مثال شهرداری نور استخر و صوت استخر را تجهیز کرد. جلساتی با مسئولان شبکه سوم هم برگزار شده است و مسئولان قول داده‌اند تا حد امکان مسابقات ایران از شبکه سوم پخش شود. به هر حال از مسابقات ایران حتماً از شبکه سوم یا شبکه ورزش روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب