انصاری: روی سهمیه جهانی شنا زوم کرده‌ام

مهدی انصاری شناگر 50 متر پروانه، حالا یک ماه و نیم است که جدی تمرین می‌کند. او که در بازی‌های آسیایی کتفش دررفت، به رغم اصرار پزشکان و خانواده‌‌اش برای جراحی اما زیر بار نرفت تا مبادا شنا کردن را از دست ندهد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ روزنامه خبر ورزشی در گفت‌وگویی با مهدی انصاری نوشت: حالا او با آمادگی نصفه و نیمه در اردوها همپای بقیه تمرین می‌کند. خودش می‌گوید: «بعد از مصدومیت مدتی فیزیوتراپی کردم و تمرینات استاتیک انجام دادم. ۳ ماهی است تمرین می‌کنم. البته یک ماه و نیم است که تمرینم جدی شده. قبل از این بیشتر آب‌بازی می‌کردم. در این مدت هم تقریباً ۶۰، ۷۰ درصد آماده شده‌ام.» او هنوز هم با درد تمرین می‌کند: «با اینکه پزشکان گفتند جراحی کنم و حتی دوستان و خانواده‌ام هم اصرار داشتند اما قبول نکردم. نمی‌خواستم بهای جراحی، کنار گذاشتن شنا باشد. من هنوز که هنوز است با درد تمرین می‌کنم.

مصدومیتم کاملاً خوب نشده است، حتی ممکن است دوباره کتفم دربرود اما من شنا می‌کنم.» او حتی بدون تمرین در مرحله آخر شنا کرد: «من در مرحله سوم لیگ سر خوردم. روی همین دستم افتادم که دردش بیشتر شد. به همین خاطر ۱۰ روز تمرین نکردم و مرحله آخر به آب زدم.» انصاری از نتیجه‌‌اش راضی است اما خوشحال است که مربی‌‌اش را راضی کرده است: «من از نتیجه مرحله آخر راضی نیستم اما آقای حضرتی راضی بود. او گفت برای اولین بار است که از کارت راضی‌ام. البته من هم به خاطر نداشتن تمرین خیلی فشار آوردم که راضی شدند.

رکوردهای خوبی ثبت کردم. من در مرحله سوم، نفر سوم ۵۰ متر پروانه شدم اما در مرحله آخر دوم. حتی یک ثانیه هم رکورد خودم را زدم.» او ۲۶ اسفندماه با تیم ‌ملی برای اردو به کویت می‌رود و بعد از آن هم فروردین ماه در مسابقه بین‌المللی آزاد امارات برای سهمیه جهانی کازان به آب می‌زند: «مسابقه دبی، دومین مسابقه رسمی بین‌المللی من محسوب می‌شود اما حالا نمی‌دانم که چه نتیجه‌ای می‌گیرم چرا که هنوز آماده آماده نیستم. من روی سهمیه مسابقات جهانی کازان زوم کرده‌ام، آن هم در مواد ۵۰ متر پروانه، ۵۰ و ۱۰۰ متر کرال سینه. در ۵۰ متر سینه ۶۰ صدم ثانیه با ورودی جهانی فاصله دارم اما بقیه را نمی‌دانم. البته در ماده ۱۰۰ متر کرال سینه هم با رکوردی که در مجارستان زدم، ۷۰ صدم ثانیه فاصله‌ام است.» انصاری می‌داند کار سختی برای گرفتن سهمیه دارد: «کارم خیلی سخت است. در مجارستان هم اولین رکورد ملی‌ام را زدم اما اصلاً خوشحال نشدم. چرا که یازدهم شدم. حس بدی بود که رکورد ملی بزنی اما از فینال جا بمانی. دلم می‌خواست فینالیست می‌شدم.» شناگر ملی‌پوش ایران امیدوار است تمرین در اردوی کویت و رقابت با شناگران قوی به او کمک کند: «به طور حتم جو مسابقات امارات و حضور رقبای خارجی مرا جلو می‌راند. حتی استخر و سکویش که پشتی دارد هم به ثبت رکوردهای بهتر کمک می‌کند.»

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب