اورلاندو دوک: من عاشق آن حس افتادنم + ویدئو

ورزش های موتوری، فوتبال، دومیدانی و....، هر رشته ای قهرمان اسطوره ای خودش را دارد و "اورلاندو دوک" نماد قهرمانی در شیرجه از ارتفاع زیاد است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سال گذشته و در رقابت های قهرمانی جهان شنا در بارسلونا برای نخستین بار شیرجه مرتفع (High Diving) به جمع رشته های رقابتی راه یافت و قهرمان آن هم کسی نبود جز “اورلاندو دوک” کلمبیایی. “دوک” که در آستانه ی ۴۰سالگی است این روزها هم با قهرمانی در رقابت های جام جهانی شیرجه مرتفع در کازان روسیه آمادگیش را به رخ رقیبان کشید.

مسابقات جام جهانی شیرجه مرتفع ۲۰۱۴ روز ۱۹مرداد با معرفی این ورزشکار کلمبیایی به عنوان نفر اول به پایان رسید. اورلاندو دوک شیرجه رو کلمبیایی که بیش از ۱۰بار در رشته شیرجه از روی صخره به نشان طلا دست یافته و این روزها هم با قهرمانی در رشته شیرجه مرتفع (High Diving) روزهای خوبی را پشت سر می گذارد به نماد شیرجه از ارتفاع زیاد تبدیل شده است.

14710829138_210ae6715c_b
مدال آوران جام جهانی شیرجه مرتفع (High Diving)- ۲۰۱۴؛ اورلاندو دوک(کلمبیا)، ۲٫ گری هانت (انگلستان)، ۳٫ استیو لابو (امریکا)

 

 

“اورلاندو دوک” جمله ای مشهور دارد که می گوید: “لحظه ای که از ترسیدن دست نگاه دارید، آماده اید که پرخطر زندگی کنید”

او خیلی زود ترسیدن را کنار گذاشت. “اورلاندو” که متولد ۱۰ سپتامبر ۱۹۷۴ در کلمبیاست از سنین کودکی به ورزش شیرجه روی آورد. ابتدا شیرجه در استخر را شروع کرد اما خیلی زود به سراغ صخره ها و شیرجه از ارتفاعی بالاتر از ۱۰متر رفت. پرش از روی صخره برایش چالش برانگیزتر بود. با استعداد مادرزادی شگفت انگیزش توانست ۱۱مدال طلای مسابقات جهانی این رشته را از آن خود کند. این ۱۱طلا شامل ۶بار قهرمانی جام جهانی، سه بار قهرمانی مسابقات جهانی، قهرمانی در مسابقات جهانی شنا در بارسلونا و مسابقات پرش از روی صخره ردبول است.

این ورزشکار شجاع کارهای خیره کننده و غیر عادی زیادی در کارنامه دارد. از جمله آن ها می توان به رکورد جهانیش برای پرش از ارتفاع ۳۴متر از روی یک پل در ایتالیا اشاره کرد. او همچنین از داخل یک هلیکوپتر در حال حرکت روبروی مجسمه ازادی امریکا هم پریده است. او با کسب نمره ۱۰کامل در رقابت های جهانی ۲۰۰۰ توانسته است نام خود را در کتاب رکوردهای گینس هم به ثبت برساند.

اورلاندو دوک در حال پرش از هلیکوپتر در حال حرکت در سال 2013
اورلاندو دوک در حال پرش از هلیکوپتر در حال حرکت در سال ۲۰۱۳

 

هنگامی که از او در مصاحبه ای پرسیدند اگر در این رشته نبودی چه شغلی داشتی گفت: “من پیش از این در رشته مهندسی تحصیل می کردم اما بعید می دانم که می توانستم آن را به پایان برسانم. من به آتش نشان یا پلیس شدن هم علاقه داشتم پس به احتمال زیاد یکی از این دو شغل را انتخاب می کردم. اما انتخابی که به عنوان شیرجه رو از صخره داشتم انتخاب درستی بود.”

صحبت های او در رابطه با بهترین بخش حضور در این رشته خطرناک هم جالب است: “من به این کار علاقه دارم چراکه ورزش ساده ای است. تنها کاری که باید انجام دهید پریدن در آب است. ما حقه های جذاب و پیچ و تاب‌های سختی را پیاده می کنیم اما درکل همه این ها ساده است. شما می توانید لذت ببرید، حتی اگر فقط بپرید. اگر شما جایی را پیدا کنید به اندازه کافی بلند و آب هم در زیرش موجود باشد می توانید بپرید. وقتی در هوا هستم، من عاشق آن حس افتادنم. سرعت؛ شما آب را در زیر پای خود می بینید و سرعتتان بسیار بالاست! لذت بخش ترین نکته هم همینجاست.”

 

ویدئوی زیر مربوط به یکی از فیلم های تبلیغاتی “اورلاندو دوک” است که در کشور برزیل و در سال ۲۰۱۲ ضبط شده است.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب