تیم ملی شنا ایران

برنامه نمایندگان ایران در آخرین روز شنا اینچئون

در آخرین روز رقابت های شنا بازی های آسیایی اینچئون بامداد فردا (جمعه) شناگران ایران در ماده های 50 متر قورباغه و 4 در 100 متر مختلط تیمی مسابقه می دهند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه واترپلو؛ در ششمین و آخرین روز شنا بازی های آسیایی اینچئون نمایندگان ایران در ماده های ۵۰ متر قورباغه و ۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی با حریفان خود مسابقه می دهند. آریا نسیمی‌شاد در۵۰متر قورباغه و جمال چاوشی فر، آرشام میرزایی، احمدرضا جلالی در ماده ۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی در مسابقه شرکت می کنند. تا چند ساعت قبل قرار بود مهدی انصاری در ماده ۵۰ متر قورباغه و مختلط تیمی همراه با دیگر شناگران ایرانی درمسابقه شرکت کند. در مسابقه صبح امروز (پنج شنبه) در حین مسابقه از ناحیه کتف مصدوم شد و مسابقه فردا را از دست داد. آریا نسیمی شاد جوان ترین عضو کاروان ایران در بازی های آسیایی اینچئون رکوردار شنای قورباغه در اکثر رده های سنی زیر ۱۵ سال است. مربیان امید زیادی دارند که پدیده ی شنای ایران فردا بتواند رکورد خودش را بزند.

او در خط هفت دسته سوم مسابقه خواهد داد پیش از این قرار بود در همین ماده مهدی انصاری در خط اول دسته چهارم مسابقه دهد. در ماده مختلط تیمی شناگران ایران درغیاب مهدی انصاری در خط دوم دسته اول همراه با تیم های تایپه، چین، کره، هند، پاکستان به رقابت خواهند پرداخت

 

ملی پوشان شنای ایران بامداد فردا (جمعه) در استخر مدرن “مونهاک پارک تاء هوان” با سایر شناگران رقابت می کنند. این استخر که اختصاصا برای این دوره از بازهای آسیایی آماده شده است دارای بیش از ۳۰۰۰ صندلی برای تماشاگران است. معماری این استخر شبیه به شناگری است که در حین شنا آب را می شکافد و حرکت می کند. رقابت های رشته های آبی (شنا، شیرجه، واترپلو و شنای موزون) در این استادیوم برگزار می شود.

رکوردهای ۵۰ متر قورباغه

رکورد جهانی: آدام پتی ۲۶:۶۲ انگلیس، ۲۰۱۴

رکورد آسیا: کوسه کو کیتاجیما ۲۷:۳۰ ژاپن، ۲۰۱۰

رکورد بازی های آسیایی: زی ژیه ۲۷:۸۰ چین، ۲۰۱۰

رکورد ایران:محمد علیرضایی ۰۰:۲۷:۹۵ بازی های آسیایی گوانگژو۱۳۸۹

 

رکوردهای ماده مختلط تیمی

رکورد جهانی: تیم آمریکا ۲۰۰۹، ۳:۲۷:۲۸

رکورد آسیا: تیم ژاپن ۲۰۰۹، ۳:۳۰:۷۴

رکورد بازی های آسیایی: تیم ژاپن ۲۰۱۰، ۳:۳۴:۱۰

رکورد ملی ایران: بازی های آسیایی گوانگژو ۳:۴۸:۱۴ سال ۲۰۱۰

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب