بیک: برخورد با خارجی‌ها٬‌ بازیکنان‌مان را می‌سازد

عضو تیم اجرایی مسابقات فیناترافی گفت: برخی‌ها ‌می‌خواهند با پرداختن به این مساله که در فیناترافی تیم‌های درجه دو جهان حضور دارند سطح این پیکارها را کم جلوه دهند.

انسیه ورزنده/

به گزارش روابط عمومی فدارسیون شنا،شیرجه و واترپلو، خبرگزاری باشگاه خبرنگاران نوشت:

محمد هادی بیک عضو تیم اجرایی این دوره از مسابقات فیناترافی اظهارداشت: ملی‌پوشان تمریناتشان را با جدیت هر چه بیشتر زیر نظر مربیان ایرانی دنبال می‌کنند آن‌طور که شواهد امر نشان می داد سطح کارشان تا حد قابل توجهی ارتقا پیدا کرده است و آن‌ها برای کسب سکو و مدال در این بازیهای حساس امیدوار هستند.

وی عدم شناخت از رقبا را در مرحله مقدماتی یکی از مشکلاتی دانست که باید کادر فنی آن را با درایت خاص خود برطرف کند و در این خصوص اظهارداشت: واترپلویئستها باید حتما فیلم بازی حریفان را ببینند تا نسبت به عملکرد آن‌ها شناخت داشته باشند اعضای کادرفنی و فدراسیون به طور جد در پی دستیابی به این فیلم‌ها هستند و اگر نتوانند آن ‌را به دست‌ آورند به طور حتم درگیری‌های روز اول مسابقات بیانگر عملکرد تیم‌ها خواهد بود و سطح بازی‌ها را مشخص خواهد کرد.

بیک خاطر نشان کرد: طبق قرعه کشی انجام شده کفه ترازو گروهی که ایران در آن قرار دارد نسبت به گروه دیگر سنگین‌تر است و ملی‌پوشان باید هوشیارانه مقابل رقبا ظاهر شوند. اتریش تیمی ‌است که ما ۱۰ سال قبل در مسابقات فیناترافی در ترکیه به مصاف آن‌ها رفتیم البته نمی‌توان براساس آن بازی در مورد عملکرد کنونی اتریشی‌ها نظر داد چون از آن موقع زمان زیادی گذشته است و تیم‌ آنها به طور کل تغییر کرده‌ اما باید گفت که سبک و کلاس بازی آن‌ها اروپایی و بالاست.

وی درجه اهمیت این مسابقات را جهانی دانست و افزود: حضور در این بازیها ساختار واترپلو ایران را رشد می‌دهد، درجه اهمیت آن چیزی کمتر از مسابقات جهانی نیست.کشورهایی که به تهران می‌آیند بعد از تیم‌های المپیکی جزو مدعیان دنیای واترپلو هستند. علاوه بر این مساله باید بگویم که ما همیشه تلاش می کنیم تا تیم ملی به یک اردوی تدارکاتی اعزام شود تا در پی آن ملی‌پوشان بتوانند عملکردشان را در کنار یک بازیکن خارجی محک بزنند حال که قرار است چند تیم خارجی مطرح به ایران بیاید باید فرصت را غنیمت شمرد و از این رقابت‌ها نهایت بهره برداری را کرد. اگر تن بازیکنان ما به تن خارجی‌ها بخورد ناخواسته سطح کارشان در اجرای تاکتیک‌های مختلف ارتقا پیدا می کند آن‌ها یاد می‌گیرند در مقابل یک غیر ایرانی حمله و دفاع خوب و کم نقص داشته باشند.

تمرینات تیم ملی واترپلو کشورمان برای حضور در مسابقات فیناترافی در استخر ۹ دی تهران دنبال می‌شود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.