تاثیرات مثبت برگزاری مسابقات توسعه جهانی

مسابقات جهانی توسعه واترپلو (فیناترافی) از سوم خرداد با حضور تیم‌های مراکش، مالت، اروگوئه، کویت، آذربایجان، تونس، اتریش، گواتمالا، ایران، اندونزی به میزبانی ایران و در استخر بین‌المللی 9 دی برگزار خواهد شد.

سعیده فتحی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، روزنامه نود نوشت:

مسابقات توسعه جهانی واترپلو یا همان فیناترافی از سال ۲۰۰۷ کار خود را آغاز کرده و هر دو سال یک بار با حضور ۱۲ تیم برتر قاره های مختلف به انجام می رسد. کویت میزبان سه دوره بوده است و سال ۲۰۱۱ هم مسابقات در دمام عربستان به انجام رسید و حالا ایران میزبان پنجمین دوره از این رقابت ها است. بهترین عملکرد ایران در این مسابقات کسب مدال برنز سال ۲۰۰۷ و نقره ۲۰۱۱ است و حالا همه به قهرمانی بچه های ارزنده کشورمان در خاک ایران دل بسته ایم.

اتفاقی که رئیس فدراسیون هم امیدوار است: نسبتا با قرعه خوبی روبرو شده ایم. تیم اتریش از قدرتهای اروپا به شمار می آید که بچه ها باید در روز نخست مقابل آن ها بازی کنند و کار سختی پیش رویشان خواهد بود اما برای رسیدن به هدف بزرگی که دارند و آن هم قهرمانی است باید این تیم باتجربه را از پیش رو بردارند.”

بعد از یوز ایرانی، تمساح و درنا نوبت به حمایت از فوک دریای خزر رسید. تیم ملی فوتبال سال قبل در جام جهانی از یوز پلنگ ایرانی حمایت کرد. تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان حامی تمساح پوزه کوتاه ایرانی شد. تیم ملی والیبال پیشنهاد بازی در لیگ جهانی باحک عکس درنای ایرانی را دادند و آنها در جام ملتهای قهرمانی مردان آسیای تهران آن را خواهند پوشید و حالا هم تیم ملی واترپلو از فوک دریای خزر حمایت خواهد کرد. شعار «آب دنیای ما است» شعاری بود که فدراسیون جهانی انتخاب کرده بود، اما مسئولان فدراسیون ایران برای امضای تفاهمنامه با وزارت نیرو و شرکت سازمان آب این شعار کمی تغییر دادند که شعار جدید آنها «دنیا را حفظ کنیم، آب دنیای ما است» شد. قرار است این شعار طی مراسمی رونمایی و اعلام شود. این قسمت از فعالیت های واترپلو را می توان به بخش فرهنگی این مسابقات ربط داد که برای این رشته خوب بوده است.

اما تاثیر بخش تبلیغاتی این مسابقات بر رشته واترپلو، از آنجائیکه مسئولان صداوسیمای ایران همکاری خوبی با مسئولان فدراسیون ایران داشته‌اند و قول داده‌اند تمام مسابقات ایران مگر در شرایط خاص از شبکه سوم سیما روی آنتن برود موقعیت مناسبی برای جلب اسپانسر به این رشته است. برای پخش زنده مسابقات قرار بود تا فدراسیون جهانی مبلغی را از ایران بگیرد که با رایزنی‌های مسئولان فدراسیون ایران قرار شد بجای پرداخت این مبلغ تابلوهای اسپانسر فدراسیون جهانی در جایگاهی مناسب نصب شود که این موضوع با موافقت مسئولان فدراسیون جهانی همراه بود.

از طرفی واترپلویی ها امیدوارند که با برگزاری این مسابقات بتوانند با افراد سیاسی جامعه نیز ارتباط خوبی برقرار کرده و آنها را به واترپلو علاقمند کنند از همین رو مسئولان فدراسیون در تلاش هستند تا شرایطی را فراهم کنند که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه مسابقات حضور پیدا کند و یکی از سخنران‌های این مراسم باشد. امیدواریم مسئولان به این رشته هم توجه داشته باشند و آنها را در برگزاری این مسابقات مهم کمک و یاری کنند. واترپلو از انگیزه خوبی برخوردار است و اگر دیده شود بدون شک روزهای خوشی در انتظار این خانواده هم خواهد بود.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.