تقسیم مدال های طلا در روز چهارم شنا

چهارمین روز شنا بازیهای آسیایی اینچئون با برگزاری چهار ماده فینال در بخش مردان برگزار شد که چین، ژاپن، سنگاپور و قزاقستان مقام های نخست را از آن خود کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ عصر روز گذشته (چهارشنبه) در چهارمین روز شنا بازیهای آسیای اینچئون فینال ماده های ۱۰۰متر پروانه، ۱۰۰متر قورباغه، ۴۰۰متر مختلط انفرادی و ۴در۱۰۰متر آزاد امدادی برگزار شد که چین، ژاپن، سنگاپور و قزاقستان هرکدام موفق به کسب یک نشان طلا شدند.

با برگزاری رقابت های روز چهارم در هر چهار ماده رکورد بازی های آسیایی دست خوش تغییر شد و رکورد ۴در۱۰۰متر آزاد امدادی آسیا هم توسط چینی ها جابه جا شد.

تیم چین در ماده ۴در ۱۰۰متر آزاد عملکرد فوق العاده ای داشت و با ثبت زمان ۳دقیقه و ۱۳ثانیه و ۴۷صدم ثانیه علاوه بر کسب مقام نخست این دوره از رقابت ها رکورد آسیا را هم که از سال ۲۰۰۹ در دست ژاپنی ها بود بهبود بخشید. ژاپنی ها آن سال زمان ۳دقیقه و ۱۴ثانیه و ۷۳صدم ثانیه را ثبت کرده بوند. البته با وجود این رکوردشکنی فوق العاده هنوز از رکورد تیم رویایی امریکا در المپیک ۲۰۰۸ بیش از ۵ثانیه عقب هستند. در این ماده ژاپن و کره دوم و سوم شدند.

در ماده ۴۰۰متر مختلط انفرادی پدیده ۲۰ساله شنا ژاپن “کوسوکه هاگینو” بار دیگر خوش درخشید. این شناگر جوان که این روزها در بهترین شرایط خود به سر می برد پس از رکوردشکنی های متوالی در سه روز نخست اینبار در ماده ۴۰۰متر مختلط انفرادی عملکرد خیره کننده ای داشت و رکورد بازیهای آسیایی را بهبود بخشید. “هاگینو” ۴۰۰متر را در ۴دقیقه و ۷ثانیه و ۷۵صدم ثانیه شنا کرد و به مقام نخست دست یافت. پس از او هم شناگران چینی و ژاپنی دوم و سوم شدند.

مدال طلای ۱۰۰متر پروانه و قورباغه را شناگران سنگاپور و قزاق از چنگ چین و ژاپن در آوردند. “ایساک اسکولینگ” و “دیمیتری بالاندین” سنگاپوری و قزاق به ترتیب در ماده های ۱۰۰متر پروانه و ۱۰۰متر قورباغه مقام نخست را کسب کردند. شناگران چین و ژاپن هم در هر دو ماده در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

در ادامه این رقابت ها  عصر امروز (پنجشنبه) فینال ماده های ۵۰متر پروانه، ۲۰۰متر کرال پشت و ۱۰۰متر آزاد مردان برگزار می شود.

 

*نفرات برتر روز چهارم شنا بازیهای آسیای ۲۰۱۴- اینچئون:

۱۰۰متر پروانه:

۱٫”ایساک اسکولینگ” از سنگاپور- ۵۱.۷۶ (رکورد بازیهای آسیایی)

۲٫ “ژوهائو لی” از چین- ۵۱.۹۱

۳٫ “هیروموفی ایکباتا” از ژاپن- ۵۲.۰۸

 

۱۰۰متر قورباغه:

۱٫  “دیمیتری بالاندین” از قزاقستان- ۵۹.۹۲ (رکورد بازیهای آسیایی)

۲٫ ” یاسوهیرو کوسکی”  از ژاپن- ۱.۰۰.۲۳

۳٫ “شیکسان لی” از چین- ۱.۰۰.۹۱

 

۴۰۰متر مختلط انفرادی:

۱٫”کوسوکه هاگینو” از ژاپن- ۴.۰۷.۷۵ (رکورد بازیهای آسیایی)

۲٫ “شیکسیان یانگ” از چین- ۴.۱۰.۱۸

۳٫ “دائیا ستو” از ژاپن- ۴.۱۰.۳۹

 

۴در۱۰۰متر آزاد امدادی:

۱٫چین – ۳.۱۳.۴۷  (رکورد آسیا,رکورد بازیهای آسیایی)

۲٫ ژاپن – ۳.۱۴.۳۸

۳٫ کره جنوبی- ۳.۱۸.۴۴

 

انتهای پیام

 

 

image_printپرینت مطلب