تمرینات یک سطح و ریکاوری لازم فراموش نشود

آرش شرافت وزیری در خصوص آخرین وضعیت اعضای تیم ملی واترپلو برای رقابت های توسعه جهانی تهران، توضیحاتی را ارائه داد.
انسیه بحری/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، روزنامه گل نوشت:
دکتر آرش شرافت وزیری جراح استخوان، مفاصل و آسیب های ورزشی، حدود دو سالی است که مسئولیت کمیته پزشکی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو را برعهده دارد. او که خود در رشته واترپلو فعایلت داشته با علاقه برنامه های آماده سازی ملی پوشان این رشته را دنبال می کند و هر زمان که ورزشکاران نیاز جدی به خدمات پزشکی داشته اند در کنار آنها است. حالا هم برای رقابت های فیناترافی ملی پوشان به شدت تحت کنترل همه جانبه پزشکی قرار دارند.
آرش شرافت وزیری در خصوص آخرین وضعیت اعضای تیم ملی واترپلو برای رقابت های توسعه جهانی تهران، می گوید: شرایط واترپلوئیست ها خوب است و فقط چند مصدومیت کوچک وجود دارد که تحت درمان هستند. ملی پوشان از نظر جسمانی در وضعیت مناسبی قرار دارند و آسیب جدی در بین آنها دیده نمی شود.
وی ادامه داد: در رشته های آبی اگر فعالیت غیرحرفه ای باشد، مصدومیت وجود ندارد اما در تیم ملی واترپلو با توجه به شرایط فنی موجود و تمرینات سخت و طاقت فرسا، آسیب دیدگی هم دیده می شود. ملی پوشان واترپلو برای رقابت های جهانی تهران روزانه دو تا سه نوبت مشغول تمریناتی هستند که ممکن است هر نوبت نزدیک به سه ساعت طول بکشد. این زمان در شبانه روز به ۷ الی ۸ ساعت تمرین می رسد، بنابراین میزان مصدومیت در این شرایط بالا است.
پزشک تیم ملی واترپلو با اشاره به درگیری فیزیکی بالا در مسابقات این رشته گفت: واترپلو یکی از سنگین ترین رشته های ورزشی محسوب می شود چون این شرایط در تمرین و مسابقه وجود دارد. با این حال ملی پوشان دیروز هم تحت معاینات دقیق قرار گرفته اند و در وضعیت خوبی قرار دارند. تنها به خاطر فشار تمرینات نزدیک به مسابقات، آسیب های جزئی وجود دارد که برای آن دستورات فیزیوتراپی و پزشکی صادر شده است.
شرافت وزیری با بیان اینکه بیشترین مصدومیت در واترپلو مربوط به مفاصل شانه و لگن است، یادآور شد: توصیه ای که به بازیکنان ملی پوش واترپلو دارم این است که با توجه به فشار اردوها نزدیک مسابقات که در همه رشته ها وجود دارد، ورزشکاران نباید از تمرین در طول سال فاصله بگیرند. علاوه بر آنکه واترپلوئیست ها باید خوب گرم کنند و در تمام فصول سال هم باید تمرینات خود را در یک سطح حفظ کنند تا بدن خود را در شرایط مناسبی قرار بدهند.
او ادامه داد: استراحت و تغذیه مناسب هم از دیگر شرایطی است که ورزشکاران باید آن را در نظر بگیرند. در واقع ملی پوشان واترپلو باید به توصیه مربیان خود اهمیت داده و به اندازه کافی بین تمرین استراحت کنند تا با ریکاوری لازم مواظب وضعیت خود باشند. در فرصت تقریبا یک ماه مانده تا مسابقات فیناترافی هم باید در تمرینات از درگیری هایشان جلوگیری کنند.
 انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.