ورزشکاران ایرانی در کره

 تیم شنای ایران در ماده ۴ در ۱۰۰ مسابقه می دهد

در ادامه رقابت های شنا بازی های آُسیایی اینچئون بامداد فردا (چهارشنبه) مهدی انصاری و آریا نسیمی شاد به ترتیب در 100متر پروانه و 100متر  قورباغه با حریفان به رقابت می پردازند و تیم چهارنفره ایران هم در ماده 4در100متر آزاد تیمی به آب می زند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ در چهارمین روز شنای بازی های آسیایی اینچئون ایران دو نماینده در رشته های انفرادی و چهار نماینده در ۴در ۱۰۰متر تیمی دارد. مهدی انصاری و آریا نسیمی شاد به ترتیب در ۱۰۰متر پروانه و قورباغه به آب می زنند. آرشام میرزایی، احمدرضا جلالی، جمال چاوشی فر و مهدی انصاری نیز در ۴در ۱۰۰متر آزاد تیمی حضور خواهند داشت.

انصاری هم در خط دو دسته یک ماده ۱۰۰ متر پروانه به رقابت با حریفان می پردازد. طبق برنامه کمیته برگزاری مسابقات مهدی انصاری و سایر رقیبان هم دسته ایش از ساعت ۰۹:۰۰ صبح به وقت محلی (۰۳:۳۰ بامداد) به آب می‌زند.
رکورددار ۱۰۰متر پروانه ایران متولد ۰۷//۱۳۷۳/۰۸ است. این شناگر جوان مراغه ای با ۱۹۱ سانتی متر قد و ۹۰کیلوگرم وزن قصد دارد تا در نخستین رویداد مهم بین المللی خود دست به رکوردشکنی بزند. این شناگر خوش آتیه که در اردوی تدارکاتی چندماه پیش مجارستان برای اولین بار در یک رقابت بین المللی شرکت کرد در همان مسابقات ۱۰۰متر را در ۵۵ثانیه و ۶۷صدم ثانیه شنا کرد تا رکورد ملی ماده ۱۰۰متر پروانه را به نام خود ثبت کند. او صبح امروز پس از نمایش درخور توجه در ماده ۲۰۰متر قورباغه عنوان کرد که آماده رکوردشکنی در ماده تخصصی خودش یعنی ۱۰۰متر پروانه است.

جوانترین مسافر اینچئون هم فردا بار دیگر به آب می زند. آریا نسیمی شاد که متولد ۱۳۷۸/۸/۱۶ است، بامداد فردا در هفتمین ماده رقابتی روز چهارم در دسته دوم ۱۰۰متر قورباغه شانس خود را برای افتخارآفرینی دوباره امتحان می کند. آریای نوجوان با همین سن و سال کم صبح امروز (سه شنبه) رکورد ملی ماده ۲۰۰متر قورباغه را ارتقا داد. او رکورددار ماده ۱۰۰متر قورباغه ایران در رده سنی۱۷-۱۵سال نیزاست.

علاوه بر این دو ماده انفرادی هجدهمین دسته رقابتی فردا هم با حضور شناگران ایران آغاز می شود. ملی پوشان ایران در نخستین ماده تیمی خود بامداد فردا در ۴در۱۰۰متر آزاد تیمی حضور می یابند. آرشام میرزایی، احمدرضا جلالی، مهدی انصاری و جمال چاوشی فرنمایندگان ایران در این مسابقه هستند.  تیم ژاپن که رکورددار آسیا هم هست در دسته تیم ایران به آب می زند تا رقابت جذابی را شاهد باشیم.

ملی پوشان شنای ایران از بامداد فردا (چهارشنبه) در استخر مدرن “مونهاک پارک تاء هوان” با سایر شناگران رقابت می کنند. این استخر که اختصاصا برای این دوره از بازهای آسیایی آماده شده است دارای بیش از ۳۰۰۰ صندلی برای تماشاگران است. معماری این استخر شبیه به شناگری است که در حین شنا آب را می شکافد و حرکت می کند. رقابت های رشته های آبی (شنا، شیرجه، واترپلو و شنای موزون) در این استادیوم برگزار می شود.

 

*رکوردهای ماده ۱۰۰متر پروانه:

رکورد جهان: ۴۸.۹۲-  “مایکل فلپس” امریکایی در سال ۲۰۰۹

رکورد آسیا: ۵۱.۰۰- “کوهی کاواموتو” ژاپنی در سال ۲۰۰۹

رکورد بازیهای آسیایی: ۵۱.۸۳- “جیئاوی ژو” چینی در سال ۲۰۱۰

رکورد ملی: ۵۵.۶۷- “مهدی انصاری ” مسابقات بین المللی دبرسن مجارستان ۲۰۱۴
*رکوردهای ماده ۱۰۰متر قورباغه:

رکورد جهان: ۵۸.۴۶- “کمرون وندربرگ” افریقای جنوبی در سال ۲۰۱۲

رکورد آسیا: ۵۸.۹۰- ” کسوکه کیتاجیما” زاپنی در سال ۲۰۱۲

رکورد بازیهای آسیایی: ۱.۰۰.۳۸-  “ریو تاتشی” ژاپنی در سال ۲۰۱۰

رکورد ملی: ۱.۰۲.۹۸- “محمد علیرضایی” قهرمانی کشور کرواسی ۲۰۰۸

رکورد آریا نسیمی شاد: ۱.۰۶.۵۶- مسابقات بین المللی دبی ۲۰۱۴

 

*رکوردهای ماده ۴در ۱۰۰ متر آزاد تیمی:

رکورد جهان: ۳.۸.۲۴- امریکا در سال ۲۰۰۸

رکورد آسیا: ۳.۱۴.۷۳- ژاپن در سال ۲۰۰۹

رکورد بازیهای آسیایی: ۳.۱۶.۳۴-  چین در سال ۲۰۱۰

رکورد ملی: ۳.۲۶.۳۸- “سعید ملک آشتیانی- پاشا وحدتی راد- محمد بیداریان- امین نوشادی”  در رقابت های قهرمانی جهان رم ۲۰۰۹

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.