جدال پایاپای روسیه و چین تا پایان روز نهم

در پایان نهمین روز مسابقات جهانی فینا (کازان 2015) روسیه و چین هردو با هشت مدال طلا در صدر جدول رده‌بندی باقی ماندند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ نهمین روز از مسابقات جهانی فینا (کازان ۲۰۱۵) با تقسیم چهار مدال طلای دیگر خاتمه یافت. در پایان مسابقات این روز سهم روسیه، چین، برزیل و ایتالیا هرکدام یک نشان طلا بود تا جدال دوتیم بالانشین همچنان پایاپای ادامه یابد. آمریکا هم همچنان بی صبرانه منتظر شروع مسابقات شنا است تا خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کند.

دیروز (شنبه) آخرین ماده رقابتی شنای موزون هم به پایان رسید. رشته ای که نمایندگان روسیه مثل همیشه در آن فوق العاده ظاهر شدند و از ۹ طلای ممکن، هشت طلا گرفتند. روس ها شب گذشته و در ماده تیمی کومبو آزاد امتیاز ۹۸.۳۰۰ گرفتند و با قدرت شنای موزون این دوره از رقابت ها را به پایان رساندند. مطابق معمول هم چین و ژاپن پشت سر روسیه میزبان قرار داشتند. این دو کشور آسیایی به ترتیب ۹۶.۲۰۰۰ و ۹۳.۸۰۰۰ امتیاز از داوران گرفتند تا یک مدال به مجموع مدال های نقره و برنزشان اضافه شود.

چین هم بار دیگر در شیرجه بی رقیب بود. چشم بادامی ها در ماده سکوی ۳متر زنان مدال طلا و نقره را از آن خود کردند. این هشتمین طلای آن ها از ۱۱ فینال برگزار شده بود. چینی ها این فرصت را دارند که با درخشش در دو فینال باقی مانده این رشته خود را از روسیه در صدر جدول جدا کنند. در ماده سکوی ۳متر زنان “شی تینگامو” و “هی زی” از چین اول و دوم شدند و”تانیا کاگنوتو” ایتالیایی به نشان برنز دست یافت.

روز گذشته مسابقات آب های آزاد هم با برگزاری دو ماده فینال به طول ۲۵ کیلومتر به پایان رسید. در آخرین مدال های تقسیم شده در این رشته سهم برزیل و ایتالیا هرکدام یک طلا بود. در بخش مردان “سیمونه رافینی” ایتالیایی با ثبت زمان ۴ساعت و ۵۳دقیقه و ۱۰ثانیه و ۷صدم ثانیه بالاتر از “الکس مِیِر” آمریکایی و هموطنش “متیئو فورلان” ایستاد.

مسابقه بخش زنان هم با درخشش شناگر برزیلی به پایان رسید. “آنا مارسلا کانا” از برزیل در این مسابقه توانست ۲۵کیلومتر را در ۵ساعت و ۱۳دقیقه و ۴۷ثانیه و ۳صدم ثانیه شنا کند و آخرین طلای آب های آزاد این دوره از مسابقات را از آن خود کند. پس از او “آنا اولساز” از مجارستان و “آنجلا مائورر” از آلمان دیوار پایانی را لمس کردند تا به ترتیب نقره و برنز بگیرند.

با ثبت این نتایج در پایان روز نهم، چین با هشت طلا همچنان صدرنشین است و روسیه با همین تعداد طلا در جایگاه دوم قرار دارد. ایالات متحده امریکا هم همچنان با سه طلا در جایگاه سوم قرار دارد و بی صبرانه منتظر آغاز مسابقات شناست.

روز شنبه (۱۰مرداد ۱۳۹۴) مسابقات آب های آزاد و شنای موزون به پایان رسید. در ادامه این مسابقات امروز (یکشنبه) شاهد آغاز مسابقات شنا خواهیم بود و رقابت های شیرجه هم روز پایانی خود را پشت سر خواهد گذاشت. برگزاری شش دیدار از سری مسابقات واترپلو مردان نیز دیگر رویداد امروز است.

شانزدهمین دوره مسابقات جهانی فینا با حضور ۱۸۹ کشور از دوم مرداد ۱۳۹۴ آغاز شده است و در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ به پایان می رسد. جمال چاوشی فر و آریا نسیمی شاد دو نماینده شنای ایران در این مسابقات هستند که در چهار روز و در رشته های قورباغه و کرال پشت با رقیبان خود مسابقه می دهند. امروز (یکشنبه) آریا نسیمی شاد در نخستین ماده رقابتی خود در ۱۰۰متر قورباغه به آب می زند.

 

۲۵ کیلومتر آب‌های آزاد مردان:

  1. سیمونه رافینی از ایتالیا- ۴:۵۳:۱۰.۷
  2. الکس مِیِر از آمریکا ۴:۵۳:۱۵.۱
  3. متیئو فورلان از ایتالیا- ۴:۵۴:۴۲.۴

 

۲۵ کیلومتر آب‌های آزاد زنان:

  1. آنا مارسلا کانا از برزیل- ۵:۱۳:۴۷.۳
  2. آنا اولساز از مجارستان- ۵:۱۴:۱۳.۴
  3. آنجلا مائورر از آلمان- ۵:۱۵:۰۷.۶

 

جدول رده بندی مدال تا پایان روز نهم:

  1. چین با هشت طلا، ۹ نقره و سه برنز
  2. روسیه با هشت طلا، سه نقره و یک برنز
  3. آمریکا با سه طلا . دو نقره و یک برنز
  4. ایتالیا با دو طلا و پنج برنز
  5. آلمان با یک طلا، یک نقره و دو برنز

 

برنامه زمانبندی مسابقات شناگران ایران در کازان:

۱۱ مرداد ۱۳۹۴:

آریا نسیمی شاد- ماده ۱۰۰متر قورباغه

 

۱۲ مرداد ۱۳۹۴:

جمال چاوشی فر- ماده ۱۰۰متر کرال پشت

 

۱۵ مرداد ۱۳۹۴:

آریا نسیمی شاد- ماده ۲۰۰متر قورباغه

 

۱۷ مرداد ۱۳۹۴:

جمال چاوشی فر- ماده ۵۰متر کرال پشت

 

انتهای پیام

 

 

 

image_printپرینت مطلب