جلالیان: خانواد‌ها فرزندان‌شان را به سمت شنا سوق دهند

نایب رئیس هیئت ورزشی شنا، شیرجه و واترپلوی ارومیه گفت: خانواده‌های ارومیه فرزندان خود را به سمت شنا سوق دهند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ سپیده جلالیان  در این باره اظهار داشت: بسترهای لازم برای گسترش رشته ورزشی شنا باید در مناطق مختلف آذربایجان غربی به ویژه مرکز استان به عبارتی ارومیه به شکل مطلوب فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه رشته شنا از هر جهت بهترین و سالم‌ترین محیط برای تمرینات ورزشی به شمار می‌رود، ادامه داد: با توجه به اینکه خانواده‌ها نسبت به دختران خود حساسیت ویژه‌ای دارند، می‌توانند با طیب خاطر فرزندان‌شان را برای تمرین به استخرها بیاورند. رشته مورد اشاره در محیط بسته و محدود تمرین می‌شود، به همین دلیل امکان نظارت و کنترل علاقه‌مندان به این رشته همچنین ورزشکاران به سهولت فراهم شده است.

نایب رئیس شنا، شیرجه و واترپلوی ارومیه با بیان اینکه والدین با دیدگاه مثبت به این ورزش باید بنگرند، اضافه کرد: بین نوجوانان این شهرستان استعدادهای زیادی وجود دارد، که در صورت شناسایی و پرورش می‌توان برای استان افتخار کسب کرد. ورزشکاران در آستانه ورود به دانشگاه تمرینات خود را رها می‌کنند، پس نگرش متفاوتی باید در ورزشکاران و والدین آنها شکل گیرد. در والدین و مربیان مدارس  باید این دیدگاه را ایجاد کرد، که  ورزش نه‌تنها سد موفقیت نیست، بلکه ضامن تندرستی و تلاش بیشتر در عرصه‌ای گوناگون و کسب موفقیت‌ است.

وی با اظهار به اینکه ورزشکاران بعد از چندین سال تمرین متوالی از نظر جسمی و شخصیتی آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات جهت کسب افتخار را دارند، بیان داشت: ولی نهادینه نبودن فرهنگ ورزش در جامعه منجر به این می‌شود، که به خاطر تحصیلات دانشگاهی ورزش را به حاشیه برانند.

جلالیان شنا را از جمله‌ ورزش‌هایی برشمرد که تندرستی را تضمین و شخصیت فرد را متعادل می‌کند، سپس ادامه داد: نتایج و برکاتی که این رشته بر روی سلامت جسمی و روحی فرد باقی می‌گذارد، منجر به توصیه آن توسط نبی اکرم(ص) شده است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب