جمال چاوشی‌فر باز هم رکورد زد

در نخستین روز از رقابت های جهانی شنا مسافت کوتاه دوحه تیم ملی شنا ایران خوش درخشید و جمال چاوشی فر اینبار رکورد ملی ماده 100متر کرال پشت را در استخر 25متر شکست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ نمایندگان شنای ایران که برای حضور در رقابت های جهانی شنا مسافت کوتاه در دوحه قطر به سر می برند در نخستین روز این رقابت ها یک رکورد ملی را در ماده ۱۰۰متر کرال پشت جابجا کردند. جمال چاوشی فر نماینده شنا ایران در این رقابت ها با ثبت زمان ۵۵ثانیه و ۰۳صدم ثانیه رکورد پیشین ایران را بیش از یک ثانیه ارتقا داد و بار دیگر موفق به رکورد شکنی شد. چاوشی فر پیش از این و در بازی های آسیایی اینچئون هم چند بار موفق به ثبت رکورد در ماده های مختلف کرال پشت شده بود.

رکورد پیشین این ماده ۵۶ثانیه و ۰۶صدم ثانیه در اختیار خود او بود. چاوشی فر این زمان را در سال ۲۰۱۳ و در بازی های داخل سالن آسیا در کره جنوبی ثبت کرده بود.

دیگر نماینده ایران در مسابقات امروز هم سروش قندچی بود. قندچی هم در ماده ۱۰۰متر کرال پشت به آب زد که در پایان با ثبت زمان ۵۷ثانیه و ۴۶صدم ثانیه به کار خود پایان داد.

ملی پوشان ایران فردا (پنجشنبه) مسابقه ندارند و  روز جمعه (۱۴آذر) در ماده های ۵۰متر کرال پشت و ۴۰۰متر آزاد به آب می زنند.

 

رکوردهای ثبت شده شناگران ایران در روز نخست مسابقات جهانی شنا مسافت کوتاه – دوحه:

۱۰۰متر کرال پشت:

جمال چاوشی فر: ۵۵.۰۳ (رکورد ملی جدید)

سروش قندچی: ۵۷.۴۶

رکورد پیشین این ماده: ۵۶.۰۶ (جمال چاوشی فر- بازی های داخل سالن آسیا- کره جنوبی ۲۰۱۳)

 

اسامی شناگران ایران برای شرکت در مسابقات جهانی مسافت کوتاه:

۱- جمال چاوشی فر از استان اصفهان در ماده های ۵۰ متر، ۱۰۰متر ، ۲۰۰ متر کرال پشت و ۱۰۰ مختلط انفرادی

۲-سروش قندچی از استان  آذربایجان شرقی در ماده های ۵۰ متر، ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر کرال پشت

۳- آرین علیایی از استان فارس در ماده های ۲۰۰  متر پروانه، ۴۰۰ متر آزاد و ۱۵۰۰ متر آزاد

کادرفنی: عباسعلی کشتکار (سرمربی) – خشایار حضرتی (مربی)

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.