بازیهای آسیایی اینچئون 2014

کاپیتان فردا به آب می زند

در نخستین روز از رقابت های شنا بازیهای آسیایی اینچئون 2014 جمال چاوشی فر تنها نماینده ایران در ماده 100متر کرال پشت خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ جمال چاوشی فر کاپیتان تیم ملی شنا ایران فردا (یکشنبه) در خط اول دسته دوم رقابت های ماده ۱۰۰متر کرال پشت با سایر شناگران به رقابت می پردازد. دسته دوم ماده ۱۰۰متر کرال پشت هشتمین ماده رقابتی در روز نخست شنا بازیهای آسیایی ۲۰۱۴است. نخستین ماده در ساعت ۰۹:۰۰به وقت محلی (۰۴:۳۰ صبح به وقت تهران) برگزار می شود و سایر رقابت ها پس از آن ادامه پیدا می کند.

جمال چاوشی فر متولد ۲۸ مرداد ۱۳۶۹ است. این شناگر اصفهانی با یک متر و ۹۰ سانتی متر قد و وزنی نزدیک به ۸۵ کیلو سابقه حضور در بازیهای آسایی دوره پیش (گوانگجو ۲۰۱۰) و رقابت های آسیایی داخل سالن (بانکوک ۲۰۱۳) را در کارنامه دارد. وی قصد دارد با بهره مندی از تجربه بالا و تمرینات مستمر رکورد قبلی خود در این ماده که ۵۹ثانیه و ۱۴صدم ثانیه بود را ارتقا بخشد.

کاپیتان تیم ملی ایران رکورددار ۵۰متر کرال پشت ایران نیز هست. او همچنین در استخرهای مسافت کوتاه در هر دو ماده ۵۰ و ۱۰۰ کرال پشت رکورد ملی را در اختیار دارد. چاوشی فر عضو تیم ملی ۴ در ۱۰۰متر مختلط تیمی بود که در بازیهای آسیایی دوره پیش با ثبت زمان ۳دقیقه و ۴۸ ثانیه و ۱۴ صدم ثانیه رکورد این ماده را ارتقا بخشید.

استخر مدرن “مونهاک پارک تاء هوان” میزبان ۲۲ شناگر کرال پشت رو برتر آسیا خواهد بود. این استخر که اختصاصا برای این دوره از بازهای آسیایی آماده شده است دارای بیش از ۳۰۰۰ صندلی برای تماشاگران است. معماری این استخر شبیه به شناگری است که در حین شنا آب را می شکافد و حرکت می کند. رقابت های رشته های آبی (شنا، شیرجه، واترپلو و شنای موزون) در این استادیوم برگزار می شود.

 

اینچئون 2014
استخر “مونهاک پارک تاء هوان” میزبان شناگران در بازهای آسیایی ۲۰۱۴

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*رکوردهای ماده ۱۰۰متر کرال پشت:

رکورد جهان: ۵۱.۹۴- “آرون پیرسول” امریکایی در سال ۲۰۰۹

رکورد بازیهای آسیایی: ۵۲.۲۴- “کوماموتو” ژاپنی در سال ۲۰۰۹

رکورد جمال چاوشی فر: ۵۹.۱۴- سال ۱۳۹۱ تهران

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب