حسین زاده: تشکیل تیم ملی انگیزه بانوان را بالا می برد

بانوی شناگر ایران گفت: تشکیل تیم ملی شنا بانوان نه تنها انگیزه بازیکنان بزرگسال را بالا می برد بلکه موجب افزایش انگیزه و تلاش بیشتر بازیکنان در رده های پایین تر هم می شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ زهرا حسین زاده بانوی شناگر ایران با معرفی مختصر خود درباره وضعیت شنای ایران اظهار کرد: من ۲۰ سال دارم و رکورد دار ملی هستم. ۱۰ سال است که به طور حرفه ای در این رشته کار می کنم. علاقه خودم و حمایت پدر و مادرم مهم ترین انگیزه من برای انتخاب این رشته ورزشی بوده است. در کنار تحصیل فقط همین رشته شنا را به طور حرفه ای ادامه می دهم و در رشته ی دیگری فعالیت نمی کنم. در حال حاضر شرایط تمرینی خوبی داریم. استخر را در اختیار ما قرار داده اند و هر روز یک جلسه تمرین به مدت یک یا دو ساعت داریم در کل شش ساعت تمرین در هرهفته داریم.
او درباره شرایط شنای بانوان با توجه به پوشش محدود خبری گفت: سه سال پیش که لیگ شنای بانوان برگزار می شد، شرایط خیلی بهتر بود و رسانه ها از لیگ خبر تهیه می کردند و در باره آن صحبت می کردند. ولی متاسفانه از موقعی که لیگ کنسل شد ما هیچ پوشش خبری از مسابقات شنای بانوان نداریم. حتی کسی نمی داند که چه تیمی قهرمان شده است. فقط در سایت از شنای بانوان خبر زده می شود.
بانوی شناگر ایران درباره سطح کیفی مسابقات داخلی بیان کرد: مسابقات داخلی سطح خیلی بالایی ندارد اما شنای بانوان سطح متوسط و رو به رشد را دارد. اگر تعداد تیم ها به خصوص در سطح بزرگسالان بیشتر شود مسلما سطح کیفی مسابقات هم بالا می رود. تعداد تیم های شرکت کننده در رده نوجوانان و جوانان خوب است فقط در رده بزرگسالان با توجه به شرایط تعداد تیم ها کم است. در مسابقات پارسال پنج یا شش تیم در رده بزرگسالان شرکت کرده بودند.
وی در ارزیابی خود از شنای ایران در مقایسه با سایر کشورهای اسلامی گفت: از کشورهای دیگر زیاد اطلاعی ندارم تا جایی که می دانم اگر چه سایر کشورهای اسلامی هم شاید در بحث حجاب در بیرون از کشورشان مشکل داشته باشند ولی در داخل کشورشان برای بانوان شناگر خود مسابقه می گذارند. حتی مسابقات بین المللی برگزار می کنند تا از کشورهای دیگر در آن مسابقات شرکت کنند. ولی در کشور ما مسابقات بانوان فقط به داخل محدود شده است. دربعضی رشته های دیگر هم شرایط به همین صورت است مثل بدمینتون بانوان که اگر موضوع حجاب مدیریت شود شرایط بهتر می شود و کشورهای دیگر هم می توانند در ایران مسابقه برگزار کنند.
او درباره اتنظارات از فدراسیون و کمیته بانوان افزود: انتظارم این است که مسابقات داخلی را افزایش بدهند و برای بانوان تیم ملی تشکیل بشود. وقتی شناگران رده های پایین تر بازیکنان بزرگسالان را می بینند این شرایط خود به خود روی آن ها هم تاثیر می گذارد. تشکیل تیم ملی نه تنها انگیزه بازیکنان بزرگسال را بالا می برد بلکه باعث افزایش انگیزه و تلاش بیشتر بازیکنان در رده های پایین تر هم می شود. امیدوارم که شرایط شنای ایران روز به روز بهتر بشود و ما پیشرفت کنیم هر چند الان نمی توان چیزی را پیش بینی کرد و گفت که چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد.
حسین زاده برای بهتر شدن شرایط شنای بانوان در کشور گفت: انتظارم این است که مسابقات داخلی به خوبی برگزار شود. تیم ملی بزرگسال بانوان تشکیل بشود. اردوهای ملی برای بازیکنان در نظر گرفته شود. اگر شرایط فراهم بشود و مسابقات بین المللی در کشور خودمان برگزار شود و کشورهای مسلمان شرکت کنند، خیلی برای شنای بانوان بهتر خواهد بود.
او در مورد کار در آینده ادامه داد: من الان دانشجوی رشته تربیت بدنی هستم و اگر شرایط مهیا شود در آینده می خواهم در حوزه مربیگری شنا کار کنم.
وی پایان گفت: از مربیان خودم تشکر می کنم. از پدر و مادرم سپاسگزارم به ویژه مادرم که همیشه از من حمایت کردند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب