حضرتی: پیشرفت شناگران رضایت بخش است

مربی تیم ملی شنا با ابراز رضایت از نتایج تیم های ملی گفت: هرسه رده تیم های ملی ما از سطح خوبی برخوردار هستند و پیشرفت شنای ایران رضای بخش است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خشایار حضرتی درباره موفقیت های اخیر تیم ملی شنا ایران اظهار کرد: نتایح و سهمیه های کسب شده برای المپیک جوانان در تیم ملی شنا نسبت به دوره های اخیر بهتر و بیشتر شده است وبازیکنان رکوردهای شخصی خودشان را بهبود بخشیده اند. آریا نسیمی شاد در مسابقات دوبی در ماده های ۱۰۰ و۲۰۰ متر قورباغه رکورد رده جوانان را جابه جا کرد و این تغییرات در حالی صورت گرفت که این شناگر حدود یک ماه در رده جوانان تمرین کرد.
او ادامه داد: بسیاری از بچه ها تجربه زیادی در مسابقات بین المللی نداشتند و این موجب شده بود استرس داشته باشند که اگر اینگونه نبود می توانستیم نتایج بهتری را کسب کنیم. با این حال با توجه به شرایط موجود نتایج و موفقیت های کسب شده قابل قبول است.
مربی تیم ملی شنا ایران با تاکید بر لزوم برنامه ریزی صحیح برای پیشرفت در این ورزش گفت: هرزمانی که برنامه ریزی وجود داشته باشد قطعا پیشرفت هم حاصل می شود. اما اگر اتفاقاتی مانند تغییرات و کمبود بودجه رخ بدهد این زنجیره پیشرفت قطع می شود. در حال حاضر تیم های سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ما از سطح خوبی برخوردار هستند و اگر زنجیره بازیکن سازی ما ادامه داشته باشد در چند سال آینده نتایج بهتری را به دست می آوریم.
بازیکن سازی را باید از رده های سنی پایین شروع کنیم و بازیکنان خوب را هم حفظ کنیم.
حضرتی در ادامه تصریح کرد: نداشتن رده سنی بزرگسالان قوی موجب می شود بازیکنان پایه هم دچار افت شوند. چرا که بازیکنان جوان به بزرگسالان به عنوان قهرمان نگاه می کنند که می خواهند به جایگاه آن ها برسند. بنابراین اگر این جایگاه وجود نداشته باشد دچار مشکل می شویم.
خشایار حضرتی با ابراز رضایت از نتایج یه دست آمده چند وقت اخیر در تیم ملی شنا اظهار کرد: در کل نتایج به دست آمده رضایت بخش است. برای سنجش میزان رضایت باید میانگینی درنظر گرفت زیرا شناگری پیشرفت زیادی داشته و دیگری کم تر. اما با توجه به تمامی نتایج میزان پیشرفت شنا درایران کاملا رضایت بخش است.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.