حضرتی: کسب سهمیه جهانی برای شناگران ایران دشوار نیست

مربی تیم ملی شنا ایران تاکید کرد: بعید می دانم رسیدن به سهمیه جهانی کار سختی برای تیم ملی کشورمان باشد و شناگران ما در صورتی که عملکرد خوب خودشان را نشان دهند می توانیم به این هدف دست یابیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خشایار حضرتی درباره تمرینات تیم ملی شنا برای کسب سهمیه مسابقات جهانی گفت: خوشبختانه وضعیت تیم بسیار خوب است و بازیکنان تیم رکوردهای بسیار خوبی را در طول این مدت از خود به جای گذاشتند.

وی ادامه داد: شناگران تیم ملی با انگیزه کار خود را در تمرینات دنبال می کنند و با توجه به حضور یک روانشناس در کنار این تیم وضعیت آنها نسبت به قبل بسیار بهتر شده و حضور یک روانکاو تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت عملکرد آنها داشته است.

وی افزود: طبق برنامه تمرینات تیم ملی به صورت روزانه در استخر دنبال می شود و شناگران نیز خود را آماده حضور در رقابت های قهرمانی کشور مجارستان می کنند تا ان شا الله بتوانند در آن مسابقه سهمیه های جهانی را کسب کنند.

حضرتی درباره سرانجام اردوی برون مرزی که قرار بود فدراسیون برای شناگران در نظر گیرد گفت: قبل از آغاز مسابقات مجارستان قرار است که اردوی آماده سازی را در این کشور برگزار کنیم اما تا این لحظه سفر تیم ملی به مجارستان قطعی نشده است.

مربی تیم ملی عنوان کرد: اگر منابع مالی مورد نظر فدراسیون برای اعزام تیم به مجارستان تامین شود شک نکنید این اعزام انجام خواهد و ما از هم اکنون اقدامات اولیه را هم برای اخذ روادید انجام دادیم و حتی شواری برون مرزی وزارت ورزش نیز در جریان قرار گرفته است. اگر اردوی مجارستان قطعی شود با ۴ شناگر عازم این کشور خواهیم شد و تمرینات خود را تا قبل از بازی ها آنجا پیگیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توانیم سهمیه جهانی را در مسابقات مجارستان کسب کنیم یا خیر،عنوان کرد: بعید می دانم رسیدن به سهمیه جهانی کار سختی برای تیم ملی کشورمان باشد و شناگران ما در صورتی که عملکرد خوب خودشان را نشان دهند می توانیم به این هدف دست یابیم از سوی دیگر اعتقاد دارم ما باید زودتر از این ها در رقابت های قهرمانی دوبی سهمیه جهانی را کسب می کردیم اما هنوز هم دیر نشده و می توانیم در مجارستان گذشته را جبران کنیم.

وی افزود: جمال چاووشی فر در همان مسابقات دوبی باید کار را تمام می کرد اما به هر صورت این اتفاق رخ نداد تا کار به مجارستان کشیده شود اما در حال حاضر عقیده دارم کسب سهمیه در این کشور اروپایی دور از دسترس نخواهد بود.

حضرتی در پاسخ به این سوال که اگر تیم ملی در این مسابقات موفق به دریافت سهمیه نشود آیا ۲ سهمیه اعطایی ایران از بین می رود یا خیر، اظهار کرد: این موضوع به طور کلی ملغا است و عدم کسب سهمیه هیچ تاثیری در از دست رفتن سهمیه های اعطایی ندارد اگر ما در این بازی ها بتوانیم ۲ سهمیه کسب کنیم ۴ نفر را می توانیم اعزام کنیم در غیر این صورت با ۲ سهمیه اعطایی قبلی به راحتی می توانیم در مسابقات جهانی حضور یابیم.

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب