خشایار حضرتی: حفظ ترکیب فعلی شنا برای بازی‌های آسیایی ضروری است

حضرتی معتقد است حفظ ترکیب فعلی تیم ملی شنا برای حضور در بازی های آسیایی ضمن توجه به رده سنی پایه ضروری است.

به گزارش فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ خشایار حضرتی مربی تیم ملی شنا در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت تیم ملی شنا اظهار داشت: ترکیب فعلی تیم ملی شنا ترکیب بسیار خوبی است که باید تا مسابقات آسیایی جاکارتا حفظ شود. ضمن این که در این راه نباید از رده‌های سنی پایه غافل شد. در حال حاضر چند شناگر مستعد در رده سنی نوجوانان فعالیت می‌کنند که آینده بسیاری خوبی دارند.

حضرتی درخصوص عملکرد تیم ملی شنا در بازی‌های هم بستگی کشورهای اسلامی تصریح کرد: نتایج از نظر مدالی و رکوردی با حضور حریفان قدرتمند قابل قبول بود. توانستیم در همه رشته‌ها به جز ۱۰۰ متر قورباغه به فینال برسیم. به علاوه این که رکوردهای مهدی انصاری در ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه قابل توجه بود و او توانست به سهمیه جهانی دست یابد. در رکورد ماده مختلط تیمی که در آن موفق به کسب مدال برنز شدیم نیز تنها سیزده صدم ثانیه با رکورد ملی فاصله داشت و اگر ملی پوشان در استارت‌ها موفق‌تر عمل می‌کردند میتوانستند رکورد ملی را جا به جا کنند.
مربی تیم ملی شنا در پاسخ به این سوال که چرا تعدادی از شناگران در باکو به رکوردهای خود نرسیدند خاطر نشان کرد: نداشتن تجربه حضور در میادین بین المللی، پایین بودن سن، استرس و فشار از دلایلی بود که شناگران جوان ما در برخی از مواد به رکوردهای خود نرسیدند. ضمن این که بنیامین قره‌حسنلو و سینا غلام پور در اسفند سال گذشته رکورد‌های زیادی را جا به جا کرده بودند. این که ورزشکاران دائما در اوج آمادگی باشند امکان پذیر نیست.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر رکوردها و افرادی که رکوردها را جابه جا می‌کنند افزایش یافته است. این نتیجه ثبات مدیریت، صبر و تحمل و تعامل مربیان شهرستانی با کادر فنی تیم ملی است. شنا رشته ای دیر بازده است و برای رسیدن به هدف باید صبر کرد و ناامید نشد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب