خاکبان: میزبانی مسابقات جهانی، جان تازه ای به واترپلو می دهد

کارشناس رشته واترپلو گفت: میزبانی مسابقات توسعه جهانی واترپلو (فیناترافی) پس از مدت ها رکود، جان تازه ای به این رشته در کشورمان می دهد.

محمد حسین آجرلو

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، خبرگزاری ایرنا نوشت:

دانیال خاکبان اظهار داشت: میزبانی این رقابت ها برای ایران بسیار مهم است زیرا شنا، شیرجه و واترپلوی کشورمان در سال های اخیر دچار رکود شده بود و این رویداد می تواند واترپلو را از رکود خارج کند.

وی ادامه داد: واترپلو قدیمی ترین لیگ را در ایران دارد اما این ورزش در سال های اخیر مورد بی مهری قرار گرفته است و در دو دوره بازی های آسیایی نیز تیم ملی کشورمان اعزام نشد و به همین دلیل ملی پوشان انگیزه زیادی دارند تا با درخشش در رقابت های فیناترافی، ثابت کنند که شایسته اعزام به رقابت های مهم و معتبر آسیایی و جهانی هستند.

بازیکن سابق تیم ملی واترپلو خاطرنشان کرد: ایران پیش از این دو بار سابقه حضور بر روی سکوی مسابقات فیناترافی را داشته است و در این دوره از رقابت ها نیز با توجه به بهره بردن از امتیاز میزبانی شانس اول قهرمانی محسوب می شود . در میان تیم های شرکت کننده، اتریش و اروگوئه رقبای اصلی تیم ملی کشورمان هستند.

وی گفت: امیدوارم درخشش تیم ملی در مسابقات فیناترافی، نگاه ها را به واترپلو عوض کند و این رشته را به جایگاه واقعی خود برساند.

پنجمین دوره مسابقات جام توسعه واترپلوی جهان (فیناترافی) از ۳ تا ۸ خرداد ماه در استخر ۹ دی مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار می شود.

این رقابت ها در دو گروه شش تیمی برگزار می شود که در گروه A تیم های مراکش، مالت، ترینیداد و توباگو، اکوادور، کویت و جمهوری آذربایجان و در گروه B ایران، تونس، اتریش، اروگوئه، گواتمالا و اندونزی قرار دارند.

طبق برنامه، ایران در نخستین دیدار خود به مصاف اتریش می رود. پس از اتریش به ترتیب با تیم های اروگوئه، گواتمالا، اندونزی و تونس دیدار می کند تا تکلیف مرحله مقدماتی مسابقات مشخص شود.

تیم ملی ایران برای حضور پرقدرت در این رقابت ها از اسفند ماه سال گذشته تمرینات متمرکز خود را در استخر ۹دی آغاز کرده است.

سجاد عبدی، حامد کریمی، میثم جعفری، سید محمدسعید میرمهدی، نیما خوشبخت، حامد ملک خانبانان، امیرحسین خانی، علی پیروز خواه، امیرحسین برایی، مهدی دایی تقی، سهیل خادم پیر، مهدی عماد، علی رضاسلطانی، امید لطف پور، علی هرمزی، شاهد اسماعیلی، مسعود احمدی و امین قویدل نفرات حاضر در اردوی تیم ملی هستند که تمرینات خود را زیر نظر سیروس طاهریان (سرمربی)، وحید رضایی و علیرضا شهیدی پور (مربی) انجام می دهند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب