داوود سلطانی: ممنون چیریچ هستیم/ رضوانی و علی آبادی از بدنه این ورزش هستند

مربی اسبق تیم ملی واترپلو ایران با ابراز خشنودی از نتایج اخیر تیم ملی واترپلو گفت: قطعا عوامل بسیاری در این موفقیت دخیل بوده و نمی توان نقش چیریچ و دانش فنی او را در کسب مدال بازی های آسیایی بعد از 44 سال انکار کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ داوود رضا سلطانی مربی سابق و ادوار مختلف تیم ملی واترپلو ایران ضمن قدردانی از موفقیت اخیر تیم ملی ایران در کسب مدال بازی های آسیایی اظهار کرد: واقعیت این است که بسیاری من را به عنوان منتقد رشته واترپلو می شناسند. منتقدی که تلاش کرده نقدهایی سازنده داشته باشد. خودم هم در زندگی حرفه ای بویژه در دوران مربیگری و در کمیته فنی تلاش کردم انتقاد پذیر باشم. شاید بسیاری فکر کنند چرا حالا درباره واترپلو حرف می زنم اما حقیقت این است که آنقدر جرات دارم که امروز به موفقیت تیم ملی و این کادر اعتراف کنم.

وی افزود: آن زمان که نقصی هست و کار بد پیش می رود باید انتقاد ها مطرح شود زمانی هم که کار خوب پیش می رود باید حمایت شود. اتفاق های خوبی در واترپلو ایران رخ داده و کسی نمی تواند نقش عوامل این موفقیت را نادیده بگیرد. من باید جرات داشته باشم که ابراز وجود کنم و حالا بگویم که حقیقتا اتفاق های خیلی خوبی در واترپلو افتاد و بعد از ۴۴ سال مدال آوردیم. من بازی های تیم را دقیق دنبال می کردم. در سال ۲۰۰۲ که من در کنار ناکیچ هدایت تیم ملی واترپلو را بر عهده داشتم و رضوانی کاپیتان تیم ملی بود، ما شانس اصلی کسب مدال نقره بودیم اما متاسفانه حواشی برگزاری نگذاشت به این هدف برسیم. حالا بعد از سال ها این هدف محقق شده است و بواقع مدال برنز تیم ملی در این دوره کمتر از طلا نیست.

رئیس اسبق کمیته فنی واترپلو تاکید کرد: گاهی در کمیته فنی انتقادهایی را مطرح می کردم که شاید موجب ناراحتی هم می شد اما از همان ابتدا معتقد بودم واترپلو ایران با چیریچ می تواند موفق باشد به شرطی که عوامل کناری هم کمک کننده باشند. او مربی توانایی است که توانست نقش خوبی در پیشرفت واترپلو ایران داشته باشد. از سویی حمایت های لازم بویژه در این یکسال اخیر افتاد. حمایت های خوبی از این تیم رخ داد.

وی یادآور شد: از زمانی که علی آبادی به مجموعه مدیریت فدراسیون اضافه شد در کنار رضوانی اقدامات موثری انجام دادند. رضوانی چون از بدنه این ورزش است و توانایی هاییشان را هیچ کس نمی تواند انکار کند، خیلی خوب توانست عوامل موفقیت را کنار هم بگذارد. باز هم می گویم نمی شود نقش چیریچ را انکار کرد. من دو بازی ایران با تیم های چین و قزاقستان را دیدم که واقعا دیدارهای خوب و پایاپایی بود. حتی می توانستیم مقابل قزاقستان بهتر شویم. بازیکنان کم تجربگی کردند وگرنه حتی توانایی کسب نتیجه بهتر مقابل قزاقستان را هم داشتیم. سیستم بازی چیریچ بی نظیر بود و همه در دفاع عالی بودند. با توجه به سیستم دفاعی چیریچ بازیکنان مقابل چین بسیار خوب کار کرد و من اینقدر جرات دارم که در زمینه فنی بگویم ممنون چیریچ هستیم. او بازیکن بزرگی در واترپلو بوده که تجربه کسب مدال المپیک را دارد و قطعا می تواند در عرصه مربیگری هم از چهره های شاخص و آینده دار واترپلو جهان باشد.

سلطانی خاطرنشان کرد: شک نکنید در واترپلو اتفاق های خوبی افتاد. ما قبلا نقشی برای آنالیزور قائل نبودیم اما با حضور اکبر نژاد و سیستمی که از ایتالیا خریدیم این اتفاق افتاد. نقش خسرو حمزه روانشناس بسیار مهم بود و ما دیدیم که در لحاظ حساس او توانست به تیم کمک کند. همچنین نمی توانم نقش رضایی کمک مربی تیم را انکار کنم. من خودم زمانی کمک مربی بودم و می دانم یک مربی خوب برای کمک به سرمربی خارجی از زندگی می افتد تا رابطه خوبی بین بازیکنان و سرمربی ایجاد شود.

مربی اسبق تیم ملی واترپلو یادآور شد: حمایت های بسیار خوبی از تیم ملی واترپلو به عمل آمد و کسی نمی تواند این موارد را نادیده بگیرد. برنامه های تدارکاتی خوب و بازی های متعدد قطعا در بهبود تیم موثر بود. همچنین در چهار سال دوم با تقویت بخش های مختلف فدراسیون بویژه در حوزه کار اجرایی شاهد تغییرات خوبی بودیم. به هر ترتیب همه ما می دانیم که آقای رضوانی چقدر دوست داشت که این تیم موفق شود و خوشحالم که با ایجاد یک شرایط خوب این اتفاق افتاد. باز هم می گویم آنقدر جرات دارم که حالا از چیریچ به عنون سرمربی تیم ملی تشکر کنم و قطعا اگر او را ببینم بابت نتایج خوب در بازی های آسیایی به وی تبریک می گویم.

وی در پایان گفت: امروز قطعا باید فاز جدیدی شدیم زیرا شرایط پیش روی تیم ملی واترپلو با توجه به میزبانی چین در بازی های آسیایی دور بعد آسان نیست. ولی فکر می کنم با تداوم حمایت ها، برنامه ریزی خوب و حضور بازیکنان جوان و با تجربه و بسیاری که می توانند به تیم ملی واترپلو کمک کنند می توانیم باز هم شاهد موفقیت این تیم باشیم.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب