دستورالعمل ورزش‌های آبی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس منتشر شد

در حالی که کمتر از دو سال تا آغاز المپیک 2024 در پایتخت فرانسه باقی مانده است، FINA و IOC دستورالعمل برگزاری رقابت‌های ورزش‌های آبی این المپیک را منتشر کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ورزشکاران در ۴۹ رشته مدال المپیک در پنج رشته آبی رقابت خواهند کرد. شنا، شنای هنری، شنا در آبهای آزاد، شیرجه و واترپلو ۵ رشته‌ای هستند که بیشترین رویدادهای هر فدراسیون بین المللی را شامل می‌شوند. از جمله نکات برجسته بدین شرح است:

مسابقات المپیک در مدت ۱۶ روز (۲۷ ژوئیه تا ۱۱ آگوست) برگزار می‌شود و در مجموع ۱۳۹۲ مکان برای ورزشکاران آبی در نظر گرفته شده است. اولین مسابقه مدال طلای شنا در ۲۷ جولای برگزار می شود و تمام فینال‌های شنا در عصر برگزار می شود.

حسین المسلم، رئیس فدراسیون بین‌المللی شنا دراین خصوص اظهار داشت: ایده‌آل ما این است که به ورزشکاران رشته‌های آبی فرصت‌های بزرگی بدهیم تا از طریق مسابقات با کیفیت بالا، جواز حضور در المپیک پاریس ۲۰۲۴ را کسب کنند. ما مأموریم تا از عادلانه بودن فرآیند صلاحیت برای ورزشکاران اطمینان حاصل کنیم. ای یک تلاش مشترک بود.

وی افزود: بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شامل ۳۲ ورزش است که در ۱۹ روز رقابت پخش می‌شوند. این رویدادها از ۲۴ جولای، دو روز قبل از مراسم افتتاحیه آغاز می شود و تا ۱۱ اوت ادامه دارد.

اما مسابقات ورزش‌های آبی شامل مواد زیر خواهد بود:

شنا
مسابقات شنا که در سالن جهانی و چند منظوره پاریس لادیفنس آرنا، بزرگترین سالن سرپوشیده اروپا برگزار می‌شود. این مسابقات از ۲۷ ژوئیه آغاز می‌شود و فینال‌ها برای اولین بار بیش از ۹ روز طول می‌کشد و در ۴ اوت به پایان می‌رسد.

در مجموع ۸۵۲ ورزشکار در این استخر برای ۳۵ مدال شنا رقابت خواهند کرد. از طریق کمیته‌های ملی المپیک (NOCs)، هر کشور این فرصت را خواهد داشت که حداقل دو ورزشکار را به پاریس بفرستد و جذابیت جهانی شنا را نشان دهد.

پس از اولین حضور موفقیت‌آمیز ماده مختلط ۴ در ۱۰۰ متر در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، این رقابت‌ها به برنامه المپیک ۲۰۲۴ پاریس بازگشته و برای دومین بار برگزار می‌شود.

شنای مارتن
شنای ماراتن، در رودخانه سن در سایه برج ایفل از ۸ تا ۹ اوت برگزار می‌شود. در مجموع ۴۴ ورزشکار شامل ۲۲ مرد و ۲۲ زن می‌توانند در این ماده رقابت کنند. ورزشکارانی که از طریق بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی فینا در دوحه قطر در ۸۰۰ متر یا ۱۵۰۰ متر آزاد به زمان تعیین‌شده المپیک دست پیدا کنند، واجد شرایط رقابت برای کشورشان در این رویداد شنا در پاریس خواهند بود.

واترپلو
مسابقات واترپلو از ۲۷ ژوئیه تا ۴ آگوست شامل ۱۲ تیم مردان و ۱۰ تیم زنان، در مجموع ۲۶۴ ورزشکار، در سالن ۶۰۰۰ نفری آکواتیس سنتر در مرحله مقدماتی رقابت می‌کنند و در نهایت مسابقات فینال نیز در پاریس لادیفنس آرنا از ۵ تا ۱۱ آگوست برگزار خواهد شد.

شیرجه
۱۳۶ ورزشکار از ۲۷ جولای تا ۱۰ آگوست در مسابقات شیرجه در سالن اکواتیس سنتر به رقابت می‌پردازند. هشت مدال شیرجه برای هر جنسیت زن و مرد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس توزیع خواهد شد.

شنای هنری
۹۶ ورزشکار در ماده شنای هنری از ۵ تا ۱۰ آگوست در سالن آکواتیس سنتر بازی های پاریس ۲۰۲۴ رقابت خواهند کرد. شنای هنری در برنامه المپیک پاریس دارای دو مدال دوبل و تیمی خواهد بود.

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.