دفاع مقدس در فینا به ثبت می رسد

در سایت فدراسیون جهانی شنا بخشی با عنوان میزبانی فیناترافی در ایران تعبیه شده که به طور حتم افتتاحیه باشکوه مسابقات همزمان با سالگرد آزادسازی شهر خرمشهر در آن به ثبت خواهد رسید.
انسیه بحری/
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو، روزنامه گل نوشت:
 
مقاومت مردم خرمشهر، حماسه ای از یاد نرفتنی است؛ چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند. آنها با سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامی شان، با دست خالی چنان مقاومت کردند که در تاریخ، بی نظیر ماند. به اعتقاد کارشناسان نظامی، مقاومت بی سابقه ای که در خرمشهر انجام شد، هرگز با دیگر مقاومت ها قابل مقایسه نیست.
یادآوری حماسه
خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است. از این رو، سوم خرداد آیینه گویایی از تاریخ دفاع مقدس و شجاعت مظلومانه این امت است.
روز سوم خردادماه، سالگرد حماسه آزادی و فتح خرمشهر پس از بیش از یک سال و نیم اشغال آن به دست بعثیان است. فتح خرمشهر، موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران شد و هم دلی و وحدت را میان مردم به دنبال داشت.
اما در این میان، ایران میزبانی یکی از بزرگترین رویدادهای ورزش آبی جهان از سوم تا هشتم خردادماه در استخر بین المللی ۹ دی مجموعه ورزشی شیرودی تهران برعهده گرفته است. مسابقات توسعه جهانی واترپلو همزمان با روز آزادسازی شهر خرمشهر افتتاح خواهد شد.
قرار است برای آغاز رقابت های فیناترافی جشنی برگزار شود و به گفته محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برای مراسم افتتاحیه یکی از مسئولان رده بالای نظام شرکت خواهد داشت.
یک سرمربی پرافتخار
اما سرمربیگری سیروس طاهریان برای تیم ملی واترپلو در این رقابت ها از آن جهت قابل توجه است که او سالها خود از رزمندگان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی بوده و عملیات های زیادی را فرماندهی کرده است.
طاهریان حالا در عرصه دیگری یعنی ورزش آن هم برای تیم ملی ایران مشغول خدمت است و برای کشورمان افتخارآفرینی می کند.
طبق برنامه اعلام شده در مراسم افتتاحیه کلیپی از دوران دفاع مقدس پخش خواهد شد که طی آن با اعلام اینکه “خرمشهر آزاد شد” مسابقات فیناترافی افتتاح خواهد شد. رقص آیینی هم از دیگر برنامه های مراسم روز افتتاحیه خواهد بود.
در سایت فدراسیون جهانی شنا بخشی با عنوان میزبانی فیناترافی در ایران تعبیه شده که به طور حتم افتتاحیه باشکوه مسابقات همزمان با سالگرد آزادسازی شهر خرمشهر در آن به ثبت خواهد رسید. در واقع شکوه تاریخی دفاع مقدس ایرانیان در جنگ تحمیلی یک بار دیگر به گوش دنیا می رسد.
انتهای پیام
image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.