دنیا حسینی: برگزاری رقابت‌های کشورهای اسلامی گام بلندی در رشد شنا است

ملی پوش شنا گفت: برگزاری رقابت‌های کشورهای مسلمان به میزبانی ایران گام بسیار بزرگی در پیشرفت این رشته است.

سارا عبدالجوادی/

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و اترپلو؛ دنیا حسینیدنیا دانشجوی پزشکی و رکورددار ماده های ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ متر شنای غورباغه است. او از هشت سالگی این رشته را آغاز و ۱۶ سال است در این رشته فعالیت می‌کند.
این ملی پوش شنا در جریان اردوی تیم ملی شنا که در جزیره کیش در حال پیگیری است درباره شرایط این اردو اظهار کرد: خیلی خوشحالم که اردوهای تیم ملی بعد از ۱۲ سال برگزار شد. شرایط این اردو عالی است و همه سعی کردند که این اردو به بهترین شکل برگزار شود. البته مدت اردو کوتاه است اما خوب در همین مدت هم توانستند بهترین برنامه ریزی را انجام دهند.
او در ادامه افزود: برگزاری اردو تحت عنوان تیم ملی انگیزه بالایی برای بچه‌ها خواهد بود. خیلی از شناگران زن ایرانی این رشته را به سبب کم بودن رقابت‌ها و نبود لیگ کنار گذاشته بودند که با این شرایط انگیزه بیشتر شد و دوباره به سمت این رشته خواهند آمد که نتیجه آن پیشرفت شنا است.
رکورددار ماده غورباغه امیدوار است که در مسابقات بین المللی کشورهای زیادی اعلام آمادگی کنند. او توضیح داد: برگزاری رقابت‌های کشورهای اسلامی گام بلندی برای رشد این رشته است. امیدوارم که در این رقابت‌ها کشورهای مسلمان زیادی اعلام آمادگی کنند که رقابت بیشتر شود و باعث پیشرفت شنا باشد.

اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی شنا بانوان بمنظور حضور پرقدرت در مسابقات کشورهای اسلامی (تهران ۲۰۱۷) از ۲۷ خرداد الی دوم تیر ۱۳۹۶ در جزیره کیش در حال برگزاری است. مریم ترکستانی، دنیا حسینی، رها طبیب بهار امامی، مانا حسینی بای، زهرا حسین‌زاده، فاطمه ایل بیگی، روژین عظیمی، مائده طهماسبی، ریحانه نوروزی، عطیه قپا نوری، پریا حسینیدر کنار مربی این تیم فروزنده زرآور تمرینات خود را در استخر المپیک کیش پیگیری می کنند.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب