دو رکوردشکنی در مرحله‌ی اول انتخابی تیم ملی شنا 

اولین مرحله انتخابی تیم ملی شنا برای مسابقات گزینشی جهانی با دو رکورد شکنی در ماده‌های ۵۰ متر و ۱۰۰ متر کرال پشت همراه بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های آبی؛ با برنامه ریزی کمیته فنی شنا و به میزبانی  هیات ورزش‌های آبی استان اصفهان؛ اولین مرحله انتخابی تیم ملی شنا به مدت دو روز در استخر دانشگاه اصفهان و در استخر مسافت کوتاه (۲۵ متر) برگزار شد.

با حذف رشته های المپیکی از مسابقات داخل سالن آسیا، این مسابقات در مرحله اول انتخابی برای شرکت در رویداد گزینشی جهانی بود که قرار است آذر ماه در بوداپست مجارستان برگزار شود.

شناگران با تجربه در کنار شناگران جوان نشان دادند که درحال تمرین و نزدیک شدن به رکوردهای خود و رکوردهای ملی هستند .

این مسابقه با حضور ۱۲۰ شناگر  در قالب ۲۶ تیم از ۱۲ استان در روزهای ۲۵ و ۲۶ مردادماه ۱۴۰۳ به میزبانی باشگاه شنای دانشگاه اصفهان برگزار که هومر عباسی از استان گلستان موفق به جابجایی دو رکورد ملی در ماده های ۱۰۰ و ۵۰ متر کرال پشت شد.

در ماده ۵۰ متر کرال پشت، ابوالفضل سام با ۲۴ ثانیه و ۵۷ صدم ثانیه رکورددار بود که هومر عباسی شناگر استان گلستان رکورد ۲۴ ثانیه و ۴۳ صدم ثانیه را به نام خود ثبت کرد و به میزان ۱۴ صدم ثانیه رکورد شکنی کرد.

همچنین در ماده یکصد متر کرال پشت نیز ابوالفضل سام با ۵۴ ثانیه و ۳ صدم ثانیه رکورددار بود و هومر عباسی در این ماده با ۵۳ ثانیه و ۷۵ صدم ثانیه رکورد جدیدی را به نام خودش به ثبت رساند و ۲۸  صدم ثانیه رکورد قبلی را بهبود بخشید.

image_printپرینت مطلب

گزارشی از حضور جان‌ اونسوی در ایران

استفاده از مکمل برای شناگران زیر ۱۵ سال ضرورتی ندارد و ممنوع است/
حضور والدین بر سر تمرینات سبب عدم تمرکز شناگران بوده و دخالت آن‌ها در تمرینات مشکل ساز است.