دو طلای دیگر برای چینی ها در پایان روز چهارم

روز چهارم مسابقات جهانی فینا (کازان 2015) با تقسیم چهار مدال طلا بین چین، آمریکا و روسیه به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ چهارمین روز از شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان فینا با کسب دو طلا برای چین، یک طلا برای روسیه و یک طلا برای آمریکا دنبال شد. در مسابقات این روز چینی ها باز هم در شیرجه بی رقیب ظاهر شدند و دو طلا گرفتند. روز دوشنبه (پنجم مرداد ۱۳۹۴) طلای تخته یک متر مردان و سکوی ۱۰ متر دو نفره زنان به چشم بادامی ها رسید. “ژی سی” در تخته یک متر مردان پرقدرت ظاهر شد تا این کشور نماینده آسیا چهار طلا از چهار مسابقه را به خانه ببرد. پس از او “ایلیا کاواشا” و “مایک هیکسون” از اوکراین و آمریکا دوم و سوم شدند. نمایندگان چین در بخش شیرجه سکوی ۱۰متر دو نفره بانوان هم خوش درخشیدند. “چن رولین” و “لیو هیکسا” با برتری نسبت به شیرجه روهای کانادا و کره شمالی نشان طلا را به گردن آویختند. این نشان برنز نخستین مدال ورزشکاران کره شمالی پس از ۴۲ سال در یک رشته ورزشی آبی بود. این پنجمین نشان طلای متوالی “رولین” ۲۲ ساله در مسابقات جهانی بود.

روسیه میزبان هم بار دیگر طلای شنای موزون را بدست آورد. این سومین نشان طلای نمایندگان روسیه در این دوره از مسابقات بود. روس ها پس از کسب مقام نخست در مسابقه تک نفره و دو نفره در بخش تکنیکی روتین تیمی هم اول شدند. ورزشکاران چین و ژاپن هم با ایستادن بر روی سکوی دوم و سوم عملکرد درخور توجهی داشتند.

مقام نخست ۱۰کیلومتر آب های آزاد مردان هم نصیب آمریکایی ها شد. “جردن ویلیمووسکی”  شناگر ۲۱ ساله آمریکایی علاوه بر کسب نشان طلا نخستین سهمیه المپیک را هم از این مسابقات گرفت. او با ارائه نمایشی خیره کننده ۱۲.۱ ثانیه سریع‌تر از “ویرتمن” هلندی دیوار پایانی را لمس کرد و سومین طلای کاروان آمریکا را برای کشورش به امغان آورد.

WEERTMAN Ferry NED silver medal, WILIMOVSKY Jordan USA gold medal, GIANNIOTIS Spyridon GRE bronze medal Open Water - Men's 10km  Day 04 27/07/2015 XVI FINA World Championships Aquatics Swimming Kazan Tatarstan RUS July 24 - Aug. 9 2015  Photo Giorgio Perottino/Deepbluemedia/Insidefoto
WEERTMAN Ferry NED silver medal, WILIMOVSKY Jordan USA gold medal, GIANNIOTIS Spyridon GRE bronze medal 

با ثبت این نتایج چین همچنان به پیشتازی اش در جدول مدالی ادامه می دهد و روسیه و آمریکا با دو طلا کمتر در تعقیب نماینده پرقدرت آسیا هستند.

در ادامه این مسابقات امروز (سه شنبه) رقابت های شیرجه، شنای موزون، ۱۰کیلومتر آب های آزاد و واترپلو زنان ادامه پیدا می کند.

شانزدهمین دوره مسابقات جهانی فینا با حضور ۱۸۹ کشور از دوم مرداد ۱۳۹۴ آغاز شده است و در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ به پایان می رسد. کشور ایران در این مسابقات دو نماینده دارد. جمال چاوشی فر و آریا نسیمی شاد نمایندگان شنای ایران در این رقابت ها هستند.

 

 

۱۰کیلومتر آب های آزاد مردان:

  1. جردن ویلیمووسکی از آمریکا- ۱.۴۹.۴۸.۲
  2. فری ویرتمن از هلند- ۱.۵۰.۰۰.۳
  3. اسپیردون جیاتیونیس از یونان- ۱.۵۰.۰۰.۸

 

جدول رده بندی مدال تا پایان روز چهارم:

  1. چین با پنج طلا، دو نقره و یک برنز
  2. روسیه با سه طلا، یک نقره و یک برنز
  3. آمریکا با سه طلا . یک برنز

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب