دکتر گودرزی: حمایت از قهرمانان باید پایدار و همیشگی باشد

وزیر ورزش و جوانان تقدیر از مدال آوران و قهرمانان ملی را تقدیری معنوی توصیف کرد و گفت :امیدوارم با تدابیری که اندیشیده شده حمایت ها از این عزیزان به صورت پایدار و همیشگی انجام شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی عضر امروز در مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان رشته های واترپلو و کشتی اظهارداشت: تشکر می کنم از ورزشکاران، قهرمانان،  پیشکسوتان و زحمت کشان و به طور ویژه از دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری که فرصتی در اختیار ما گذاشتند تا از قهرمانان ملی تقدیر شود و ارج نهیم تلاش قهرمانانی را که با شرایط سخت در میادین ورزشی متحمل سختی های بسیار می شوند .

وی ادامه داد: به خصوص که در شرایط کنونی رشته های ورزشی برای اجرای برنامه های توسعه ای خود در بخش های مختلف با  مشکلات متنوعی مانند آسیب های بدنی، اردوهای سنگین و دوری از خانواده مواجه هستند.
وزیر ورزش و جوانان این مراسم را مراسمی ویژه برای تقدیر از پهلوانان و قهرمانان اعلام کرد که در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش وافتخار آفرینی کردند.
وی با تاکید بر این موضوع که دولت شرایط ورزشکاران را درک می کند و قدردان  زحمات آن ها است اظهار داشت : حاصل تلاش های شما در میادین ورزشی و حضورتان در عرصه های بین المللی، موجب خشنودی جامعه و اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران است و دولت از شما به خاطر کسب این افتخارات ، قدردانی می کند.
دکتر محمود گودرزی با بیان این موضوع که تلاش های مدال آوران در میادین بین المللی را با هیچ یک از معیارهای مادی، نمی توان ارج نهاد، اظهار داشت :  واقعیت این است که  پهلوانی و کسب جایگاه های رفیع را  نمی توان با ارزش گذاری های مادی  پاس داشت و این مراسم و این هدایا از این جهت است که بگوییم شما را درک می کنیم و قدردان زحمات شما هستیم.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه حمایت های معاون اول رییس جموری را قابل تقدیر دانست و افزود: هرگاه در دولت مسئله حمایت از ورزش مطرح می شود دکتر جهانگیری اولین حامی است  و پیشنهاد حمایت از ورزش را مطرح می کند . جا دارد از همین فرصت از وی و حمایت های رییس جمهوری تقدیر کنم.
وزیر ورزش و جوانان  در این مراسم به محدودیت منابع موجود در کشور اشاره کرد و افزود : این محدودیت ها باعث شده زحمات بچه ها کمتر پاس داشته  شود، هرچند این به معنی بی توجهی نیست.
وی اظهار امیدواری کرد با رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران، حمایت های درخور شان ورزشکاران صورت بگیرد .
 دکتر گودرزی تاکید کرد: باید حمایت های مادی و معنوی از مدال آوران و قهرمانان ورزشی را همیشگی و نهادینه کنیم  و در این راستا لایحه ای تقدیم مجلس شده که به صورت پایدار از ورزشکاران در خصوص مسکن، اشتغال و… حمایت شود.
او امسال را سالی حساس در حوزه ورزش برای ایران دانست که باید ورزشکارانش ۸۰ درصد سهمیه های المپیک ۲۰۱۶ را کسب کنند.
 وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: برای کسب سهیمه المپیک باید سفرها و اردوهای بیشماری پشت سر گذاشته شود و این مسائل هزینه های زیادی می طلبد.
وی افزود: در بازی های آسیایی اینچئون با یک سوم اعتبارات دولت قبل ، توانستیم به تنایج خوبی دست پیدا کنیم و آنچه که در المپیک آسیایی بدست آمد همگی حاصل تلاش ورزشکاران، مربیان و روسای فدراسیون ها است.
 دکتر گودرزی با بیان اینکه در المپیک ریو باید طوری  برنامه ریزی کنیم  که ضمن حفظ نتایج قبلی، حتی عناوین را ارتقاء دهیم، دستیابی به این موضوع  را مستلزم عنایت ویژه دولت  به حوزه ورزش قهرمانی دانست .
وزیر ورزش و جوانان به سرمایه گذاری های کلان  سایر کشورها برای کسب جایگاه های قهرمانی اشاره کرد و افزود : این درحالی است که،  اعتباری که ما تقدیم همه فدراسیون های ورزشی می کنیم ۸۰ میلیارد تومان است که با تقسیم بین فدراسیونها به طور متوسط کمی بیش از یک میلیارد سهم هر یک از آنهاست.
انتهای پیام
image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.