دیلانچیان: امیدوارم با آمادگی خوبی در هانگژو شرکت کنیم

مربی تیم ملی شنا گفت: هدف اصلی هم حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو است که امیدوارم با آمادگی خوبی در این رقابت‌ها شرکت کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه  واترپلو، به نقل از خبرگزاری آنا؛ گامر دیلانچیان در خصوص نمایش مهرشاد افقری در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی استرالیا اظهار داشت: شرایط به گونه‌ای بود که می‌دانستیم افقری نمی‌تواند در استرالیا رکوردی را جابه‌جا کند ولی با توجه به اینکه موفق شده بود و رکورد المپیک و مسابقات جهانی را به دست آورد و بهترین شناگر کشور محسوب می‌شد، فرصت حضور در این رقابت‌های معتبر از او گرفته نشد و میدانی برای کسب تجربه بیشتر برای این شناگر بود.

 وی ادامه داد: پیش از اعزام افقری، شرایط تمرینی همیشگی را نداشت. قبل از مسابقات قونیه مشکل سخت‌افزاری در خصوص محل تمرین این شناگر در اصفهان داشتیم. سه ماه بود مشکل سخت‌افزاری برای پایگاه ملی شنا در استخر انقلاب ایجاد شده است. با مساعدت باشگاه اریس این ملی‌پوش تمرینات خود را دنبال می‌کرد. شنا ورزشی است که در جریان مسابقه اگر لحظه‌ای از دست داده شود شناگر نمی تواند آن را جبران کند و از رقبای خود عقب می‌ماند. این اتفاق تاثیر مستقیمی روی رکورد دارد و شناگر نمی‌تواند رکوردی که از او انتظار می‌رود را ثبت کند.

مربی تیم ملی شنا در خصوص اینکه برنامه‌های بعدی تا برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو برای افقری و دیگر شناگران ایران چیست، گفت:برنامه‌ها را مدون‌تر کردیم و این برنامه‌ها شروع شده است. مسابقات لیگ را تا پایان سال داریم و در اردیبهشت سال آینده به مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن می‌رویم. هدف اصلی هم حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو است که امیدوارم با آمادگی خوبی در این رقابت‌ها شرکت کنیم. مسلما با این تعداد مسابقه نمی‌توانیم در بازی‌های آسیایی امید چندانی به حضور در مرحله فینال یا کسب مدال داشته باشیم. یکی از مشکلات پیش از بازی‌های کشورهای اسلامی که در قونیه برگزار شد کمبود مسابقات بود. تصمیم داشتیم مسابقات تدارکاتی قبل از مسابقات جهانی داشته باشیم و بعد از آن هم اردوی برون‌مرزی برگزار کنیم اما نه مسابقات تدارکاتی و نه اردو برگزار شد، به همین دلیل در بازی‌های کشورهای اسلامی هم با حداقل زمان ممکن به مدال‌های مدنظر نرسیدیم.

وی افزود: هر شناگر باید در مسابقات زیادی شرکت کند تا بدون اضطراب با حریفان رقابت کند. فشار روحی که به ورزشکار در مسابقات داخل و خارجی وارد می‌شود با یکدیگر متفاوت است و شناگر با حضور پرتکرار در رقابت‌ها می‌تواند با آرامش بیشتری به رقابت با همتایان خود بپردازد. شناگری که میدان‌های زیادی دیده باشد اصلی‌ترین مسابقات خود را شناسایی کرده و تجارب لازم را در دیگر میدان‌ها کسب می‌کند تا به پشتوانه میدان‌های مختلفی که دیده در رقابت اصلی بهترین رکورد خود را به ثبت برساند. ما کاری را انجام نمی‌دهیم که انتظار رشد محسوسی از شناگران داشته باشیم و ارتقای فنی آنها با سطحی که دوست داریم رخ دهد فاصله دارد. شناگران ما آماده هستند تا پیشرفت لازم را داشته باشند اما وقتی رسیدگی لازم به آنها نمی‌شود نباید هم منتظر باشیم تا آنها بتوانند عملکردی فراتر از انتظار داشته باشند.

 

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب