رضایی:نقطه عطف واترپلو ایران پشتکار و ثبات رویه است/با توجه به بودجه فدراسیون اردوهای تدارکاتی خوبی داریم

مربی تیم ملی واترپلو گفت: نقطه عطف واترپلو ایران پشتکار و ثبات رویه است که باید حفظ شود.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ وحید رضایی مربی تیم ملی واترپلو درباره اردوی تیم ملی در کشور ایتالیا گفت: اردوی اخیر تیم ملی واترپلو در ایتالیا بسیار حساب شده، منظم و حرفه ای بود. محل استقرار و تمرین تیم ملی در کمپ تیم ملی ایتالیا قرار داشت. در این اردو با ۶ تیم باشگاهی ایتالیا بازی تدارکاتی برگزار کردیم. همه چیز برای تیم ملی فراهم بود. برگزاری چنین اردوهایی نشان می دهد همیشه این پول نیست که حرف اول را می زند بلکه اعتبار نیز اهمیت زیادی دارد. اعتبار و تعاملات مناسب فدراسیون ایران و در راس آن محسن رضوانی با دیگر کشورها نتایج این چنینی را درپی دارد.

او درباره دیگر برنامه های تدارکاتی تیم ملی در مسیر بازی های آسیایی تصریح کرد: در ادامه تیم ملی در چین، صربستان و سنگاپور اردو می زند. به علاوه تیم ملی چین نیز برای برگزاری اردوی مشترک به تهران می آید. از سال ۲۰۰۲ تا امروز چنین برنامه تدارکاتی با تیم ملی چین نداشته ایم. خوش بختانه تدارکاتی مناسب و حرفه ای تا بازی های آسیایی برای واترپلو در نظر گرفته شده است.

رضایی درباره حریفان ایران در آسیا گفت: چین، ژاپن، قزاقستان و عربستان حریفان ایران هستند که مطمئنا بیکار ننشسته اند. این تیم ها اخیرا در ورد لیگ کشور نیوزلند که با حضور تیم هایی از قاره های دیگر برگزار شد، شرکت کردند. مطمئنا حضور دراین رقابت ها بسیار تاثیرگذار است. ضمن این که حریفان ایران از مربیان بسیار خوبی بهره مند هستند. مربی تیم ملی چین اهل مونته نگرو و از مربیان تراز اول دنیاست. چیریچ نیز قبلا با او کار کرده است. سرمربی تیم های ملی عربستان و قزاقستان نیز اهل صربستان هستند.

او درباره روند رو به جلوی تیم ملی واترپلو اظهار کرد: حضور چیریچ برای تیم ملی ایران یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. او اعتبار زیادی در این ورزش دارد و در دنیا شناخته شده است. با حضور او مطمئن تر از گذشته هستیم، در دفاع بسیار خوب عمل کرده ایم و شرایط پایدارتر شده است.
مربی تیم ملی واترپلو اضافه کرد: نقطه عطف واترپلو ایران پشتکار و ثبات رویه است. آن چه که ضروری به نظر می رسد تداوم این شرایط است. در گذشته نیز رشد و تحول در واترپلو وجود داشته است، مربیان داخلی و خارجی خوبی دراین تیم فعالیت داشته اند، نسل های خوبی تربیت شد و نتایج قابل قبولی هم به دست آمد اما حفظ نکردن نسل ها نقطه ضعف اصلی ما بود. خوش بختانه امروز شرایط فراهم است و باید وضعیت موجود را حفظ کنیم. اگر بخواهیم اشتباهات گذشته را تکرار کنیم گرفتار دور باطل می شویم.

رضایی بیان کرد: امیدوارم نگاه های حمایتی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تداوم داشته باشد. این دو ارگان از میزان بودجه ای که در اختیار فدراسیون قرارمی دهند و میزان فعالیت و خروجی ما به طورکامل اطلاع دارند. با توجه به بودجه ای که در اختیار فدراسیون است برنامه های اردویی و تدارکاتی مناسبی در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خصوصی دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.