رضوانی: امیدوارم در سال جدید به جای گلایه، گام برداریم

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با قدردانی از تمام زحمت کشان ورزش بویژه مدیران باشگاه ها، روسای هیات های استانی، مربیان و ورزشکاران حوزه آبی گفت: امیدوارم در سال جدید و نو شدن طبیعت شاهد شکوفایی فکر و اندیشه باشیم و به جای گلایه، گام برداریم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی طی پیامی آغاز سال ۱۳۹۵ خورشیدی را به مردم شریف ایران بویژه خانواده بزرگ ورزش های آبی تبریک گفت و افزود: هر سال با جان گرفتن دوباره طبیعت ما ایرانیان هم به پاسداشت سنت پدرانمان گرد خستگی و کدورت ها را دور می ریزیم تا با شکوفایی فکر و اندیشه گام های بلندتری برای آبادانی کشور برداریم. آغاز سال جدید بهانه ای است برای تامل پیرامون آن چه در یکسال گذشته برما رفته و از ما به یادگار مانده است. امیدوارم با اجابت “حول حالنا الی احسن الحال” سال جدید توام با توفیق روز افزون برای تک تک آحاد ملت و جامعه ورزشی بویژه قهرمانان ما در فدراسیون باشد.

وی افزود: خدای را شاکرم که سال ۱۳۹۴ را با همه مشکلات و تگناهای مالی با موفقیت پشت سر گذاشتیم. میزبانی شایسته ایران در مسابقات توسعه جهانی واترپلو برگ افتخاری بود که در این سال برای ورزش کشور رقم خورد. همچنین برگزاری منظم اردوهای تیم های ملی واترپلو زیر نظر الکساندر چیریچ به عنوان یکی از بهترین های حال حاضر جهان از بلندترین گام هایی بود که برای طلوع آفتاب این ورزش در افق موفقیت برداشته شد. با وجود همه محدودیت های مالی موفق شدیم که بیشترین مسابقات سراسری و کشوری را در رده های سنی مختلف برگزار کنیم، همچنین اردوهای هر سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو را به صورت مستمر در داخل و خارج از کشور برگزار کردیم که این مهم قطعا زمینه موفقیت های آتی را رقم خواهد زد.

رئیس فدراسیون شنا خاطرنشان کرد: ما پس از برگزاری اردوهای متعدد داخلی و خارجی امیدوار به موفقیت واترپلو در مسابقات آسیایی و انشالله کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شیرجه هستیم. چنان که امسال نیز شیرجه روهای ایران با مربیان ایرانى با تمام کمبودهای سخت افزاری تمام تلاش خود را برای رسیدن به این مهم به کار بستند. همچنین شناگران ایران که از یکسال پیش شبانه روز در اردو هستند با دعای خیر مردم برای کسب سهمیه المپیک ریو تلاش می کنند که امیدوارم پاداش زحمات خود را بگیرند. جا دارد که از مربیان شنای کشور قدردانی کنم که امروز بستر پویایی را برای شکوفایی استعدادها در تیم های ملی فرآهم کردند. ما امروز یک تیم جوانان بسیار خوب بعنوان پشتوانه تیم ملی داریم که این موضوع مرهون زحمات همه مربیان کشور است.

رضوانی با اشاره به نگاه ویژه فدراسیون به باشگاه ها و قدرادنی از مسئولان تیم های ورزشی در برگزاری لیگ های هر سه رشته  گفت: باید در آغاز سال نو از باشگاه های ورزشی به عنوان یکی از اجزای اصلی توسعه ورزش های آبی قدردانی کنم که همواره نهایت همکاری را جهت برگزاری لیگ پویا در رشته های واترپلو، شنا و شیرجه انجام می دهند. قطعا یکی از برنامه های اصلی فدراسیون گسترش تعامل و بالابردن انگیزه برای باشگاه و سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی در این ورزش است. باشگاه هایی که امسال بستر توسعه این ورزش را فرآهم آوردند شایسته  تقدیر هستند. خوشبختانه لیگ واترپلوی زیر ۱۷ سال امسال برای نخستین بار در تاریخ برگزار شد که قطعا سال های آینده با تجربه بیشتر کیفیت برگزاری این رقابت ها هم بهتر خواهد شد.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پایان تاکید کرد: همه ما در جامعه ایران اعضای یک خانواده و خواهر و برادر یکدیگر هستیم. تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی نشان داده که مردم ایران همیشه در شادی ها و سختی ها دوشادوش یکدیگر هستند چنان که با همدلی مردم ایران انقلاب اسلامی پیروز شد. امروز هم بسیاری از ما با درک شرایط ویژه کشور تلاش می کنیم که هر چه پررنگ تر جهت پیشرفت حوزه ورزش قهرمانی حرکت کنیم. اگر چه به سبب سیاست هایی که از گذشته هنوز پا برجاست بیشترین هزینه روی ورزش هایی نظیر فوتبال و کشتی صرف می شود و سایر ورزش ها ناخواسته سهم ناچیزی دریافت می کنند اما باور داریم با همین بضاعت محدود هم می توان گام های موثری جهت توسعه ورزش های پایه بویژه شنا برداشت. من شخصا به عنوان یک ورزشی انتظار دارم که اخلاق پهلوانی در همه سطوح نظام ورزش کشور سرلوحه کار قرار گیرد و در سال جدید همه با هم زمینه توسعه کشور را در همه حوزه ها بویژه ورزش رقم بزنیم. امیدوارم در سال جدید به جای گلایه های مختلف و مرور کاستی های قبلی، با شکوفایی فکر و اندیشه گام های بلندتری برای آبادانی کشور برداریم.انشالله.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب