رضوانی: سهمیه شنای ایران برای بازی‌های اسلامی افزایش یافت

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: با حمایت دولت قرار است مسابقه تیم ملی بانوان شنای ایران با چند کشور برگزار شود اما هنوز در مورد تاریخ برگزاری آن به جمع‌بندی نرسیدیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره برگزاری مسابقه تیم ملی شنای بانوان در تهران گفت: «‌خوشبختانه با پیگیری‌های فریبا محمدیان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان سال گذشته مقدمات برگزاری مسابقه شنای بانوان در تهران انجام شد و حتی جلسات مربوط به آن هم تشکیل شد اما هنوز در مورد تاریخ قطعی آن به نتیجه نرسیده‌ایم.»

وی ادامه داد: «باید همه شرایط را بسنجیم و این مسابقات را برگزار کنیم. خوشبختانه از یک‌سری کشورها دعوت کردیم تا در این رقابت ها حضور پیدا کنند و آنها هم موافقت خود را اعلام کردند. وزارت ورزش و به خصوص معاونت بانوان برای برگزاری این مسابقه تاکید بسیار زیادی دارند اما شرایط شنا کمی پیچیده است و ما باید مسابقات را طوری برگزار کنیم که مطابق با قوانین و فرهنگ کشور ما باشد. امیدوارم در همین چند وقت اخیر کارها به سرعت انجام شود و این مسابقات را به زودی برگزار کنیم.»

رضوانی در پاسخ به اینکه قرار بود فدراسیون جهانی لباس محجبه ای در اختیار بانوان ایرانی قرار دهد تا با آن در مسابقات رسمی حضور پیدا کنند، اظهار کرد: «این بحث چند وقت پیش مطرح شده بود اما هنوز فدراسیون جهانی شنا لباسی برای ما ارسال نکرده است که مورد تایید قرار بگیرد. ضمن اینکه این کار به پروسه زمانی طولانی مدت نیاز دارد چرا که باید لباسی برای بانوان ایرانی انتخاب شود که مورد تایید ما و قوانین اسلامی قرار بگیرد. فعلا هنوز خبری از لباس های محجبه بانوان نشده است.»

وی همچنین به آخرین وضعیت تیم ملی شنای ایران برای مسابقات بازی‌های اسلامی و قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه شناگران ایران در سال گذشته رکوردهای خوبی از خود به جا گذاشتند. شناگران ما سال گذشته ۶۲ رکورد ملی را جابه‌جا کردند و این موضوع با توجه به شرایطی که ورزشکاران رشته‌های آبی فضای مناسبی برای تمرین کردن در اختیار ندارند کار بزرگ و قابل تقدیری است. تیم ما دو مسابقه مهم قهرمانی آسیا و بازی های اسلامی را پیش‌رو دارد و برای این رقابت ها هم شناگران شب و روز تمرین می کنند که نتیجه قابل قبولی کسب کنند.»

رضوانی در پاسخ به اینکه قرار بود برای بازی های اسلامی سهمیه شنای ایران را به رشته دیگری بدهند عنوان کرد: «به هیچ عنوان چنین موضوعی مطرح نبوده است. شناگران ما برای این دو رقابت از سوم فرودین ماه تمرینات خود را آغاز کردند. در ضمن ما قبلا قرار بود با چهار شناگران به رقابت های بازی های اسلامی اعزام شویم اما یک سهمیه دیگر به تیم ما اضافه شد و حالا پنج شناگر ایرانی در مسابقات بازی های اسلامی به آب می زنند و امیدواریم که نتیجه قابل قبولی هم کسب کنند.»

image_printپرینت مطلب