رضوانی: موفقیت در شنا و شیرجه نیازمند برنامه مدون شش ساله است

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: موفقیت در این رشته های مادر و مدال آور المپیکی برنامه های مدون و جامع شش تا هفت ساله می طلبد.

به گزارش روابط عمومی فدارسیون شنا، شیرجه و واترپلو و به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن رضوانی روز چهارشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات شنا، شیرجه و واترپلو آذربایجان شرقی، افزود: در سال های گذشته توجه چندانی به مقوله قهرمانی در این رشته ها نشده است که تلاش داریم با اجرای طرح های مختلف و برگزاری کلاس ها و مسابقات استانی و ملی گام های مهمی در این زمینه برداریم که فعال تر کردن هیات های استانی می تواند در این رابطه تعیین کننده باشد.

وی اظهارکرد: باید توجه داشت که رشته های شنا، شیرجه و واترپلو جزو ورزش های راهبردی است که بدون برنامه ریزی های جامعه و درازمدت نمی توان به موفقیت و کسب مدال های جهانی چشم دوخت.

رضوانی، همکاری هیات های استانی با آموزش و پرورش را یکی از طرح های مهم فدراسیون برای استعدادیابی و استعدادپروری در شنا و شیرجه عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش اقیانوسی از استعدادهای ناب این رشته ورزشی مهیج است که باید با برنامه های زمان بندی شده نسبت به کشف و شکوفائی آنها اقدام کرد.

وی ، وضعیت آذربایجان شرقی در شنا، شیرجه و واترپلو در سطح کشور را مناسب توصیف و اظهار کرد: این استان در هر سه رشته صاحب ورزشکاران زبده و ملی پوش زیادی است که باید از زحمات و تلاش های مربیان آنها قدردانی کنیم که چنین ورزشکاران نخبه ای را تربیت و به جامعه ورزش تقدیم می کنند.

رضوانی، از تاخیر در راه اندازی استخر قهرمانی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز که طی سال های اخیر راکد مانده است، ابراز تاسف کرد و گفت: این استخر بسیار زیبا و باشکوه تنها استخر استاندارد و ملی ایران است که دارای سه گود برای رشته های آبی است که تسریع در افتتاح آن می تواند تبریز را به مقصد برگزاری اردوهای تیم های مختلف ملی و حتی کشورهای خارجی تبدیل کند.

وی ادامه داد: مذاکراتی که با شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش و جوانان انجام داده ایم قول های مساعدی برای تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه اخذ شده است که امیدواریم در حداقل زمان نسبت به راه اندازی این استخر اقدام شود.

بر اساس این گزارش، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه طولانی تر شدن اجرای طرح استخر قهرمانی ورزشگاه یادگار امام موجب افزایش هزینه های آن شده است، گفت: بعید است این مجموعه بسیار زیبا با روند کنونی تزریق بودجه تا پنج سال آینده به بهره برداری برسد.

جمشید نظمی افزود: اما تلاش های خود را با رایزنی با وزارتخانه و مسئولان استانی انجام می دهیم تا به هر طریق ممکن استخر قهرمانی تبریز را به بهره برداری برسانیم.

وی، استفاده از مشارکت بخش خصوصی در این زمینه را یادآور شد اما در عین حال گفت: به دلیل جذابیت نداشتن بخش ورزش برای سرمایه گذران بخش خصوصی، دستمان در این زمینه بسته است.
در نشست مجمع عمومی سالانه هیات شنا، شیرجه و واترپلو آذربایجان شرقی گزارشی از وضعیت مالی و همچنین برنامه های سالجاری و تقویم سال آینده ارایه شد.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب