رفیعی: فرهنگ سازی در شنا الویت ما است

رئیس هیات شنای استان چهارمحال بختیاری با توجه به اهمیت فرهنگ سازی در شنا گفت: هدف ما گسترش دایره شنا است و برای آن باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ذوالفقار رفیعی رئیس هیات شنای استان چهارمحال بختیاری فرهنگ سازی در رشته شنا را جز اولویت های استان دانست و گفت: با توجه به اینکه در این استان از امکانات اولیه که استخر استاندارد است بی نصیب بوده ایم نتوانستیم در شنا پیشرفت زیادی داشته باشیم . خوشبختانه دانشگاه شهر کرد یک استخر استاندارد احداث کرده است که به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.
وی ادامه داد: با وجود یک استخر استاندارد در استان کمی شرایط برای توسعه شنا آسان تر خواهد شد. همانطور که می دانید رشته هایی مانند شیرجه و واترپلو امکاناتی مانند استخر استاندارد و تجهیزات، لازم دارد به همین دلیل تا کنون در این دو رشته فعالیت نداشته ایم. البته در نظر داریم بعد از افتتاح استخر دانشگاه شهر کرد یک تیم واترپلو برای سال آینده راه اندازی کنیم تا علاقه مندان به این رشته بتوانند در آن فعالیت کنند.
رفیعی با اشاره به استقبال بانوان از شنا نسبت به سال های گذشته افزود: با تبلیغات و فرهنگ سازی که انجام دادیم استقبال بانوان برای استفاده از استخرها نسبت به سال های گذشته پیشرفت های چشم گیری داشته است. هم در بخش آموزش و هم در بخش تفریحی فعالیت های زیادی داشتیم. استفاده بانوان از استخر در گذشته درصد بسیار ناچیزی بوده است که با این روند امیدوارم این رشد همچنان ادامه دار باشد.
رئیس هیات شنای چهارمحال بختیاری در مورد طرح استعدادیابی در این استان گفت: با همکاری آموزش و پرورش و با استفاده از مربیان مجرب طرح استعدادیابی در مدارس را انجام می دهیم شناگران مستعد را جذب کرده، آموزش می دهیم و در نهایت آنها عضو تیم هیات شنای استان خواهند شد.باید به این نکته اشاره کنم که با همکاری استان اصفهان از مربی های کارآمد این استان نیز برای پیشبرد فعالیت های شنا استفاده می کنیم.
وی فعالیت های شنای استان را روبه جلو ارزیابی کرد و یادآور شد: در حال حاضر چهار تیم شنا در استان فعالیت می کنند که در هفته سه جلسه به تمرین آقایان و سه جلسه به تمرین بانوان اختصاص داده شده است. در پایان هر فصل نیز یک رقابت میان شهرستان های استان برگزار می کنیم و همچنین در رقابت های قهرمانی کشور نیز شرکت کرده ایم که با توجه به نتایجی که به دست آمد نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی را شاهد بودیم.
رفیعی با اشاره به اینکه شنا جز توصیه های پیامبر اسلام است تصریح کرد: مردم چهارمحال بختیاری حق این را دارند که در شنا پیشرفت کنند. باتوجه به اینکه شنا از تاکیدات دینی ما به شمار می رود با تبلیغات و فرهنگ سازی در این رابطه خانواده ها را برای استفاده از این رشته ورزشی مطلع می سازیم و به آنها آموزش های لازم را در این باره خواهیم داد.
انتهای پیام/

image_printپرینت مطلب