رقابت برای صید سهمیه نانجینگ

شناگران جوان برای سهمیه المپیک نانجینگ امروز راهی دبی می شوند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ آرین علیایی، محسن مهمان نواز، نیما عبداللهی، آریا نسیمی شاد و شایان عظیمی امروز می روند تا دو روز بعد در چهارمین دوره رقابت های بین المللی شنا دوبی به ترتیب در مواد ۲۰۰، ۴۰۰ و ۸۰۰ متر آزاد، ۵۰ متر آزاد و ۵۰متر پروانه، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ متر کرال پشت، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ متر قورباغه، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰متر قورباغه کنار رقبا برای المپیک نانجینگ به آب بزنند.
خشایار حضرتی مربی تیم ملی شنا که شناگران را در دبی همراهی می کند درباره وضعیت مسافران می گوید: “نیما عبداللهی و محسن مهمان نواز در اردو زیر رکوردهای ورودی B شنا کرده اند و رکورد سه نفر دیگر هم یک دهم یا دودهم اختلاف داشته است.”
به نظر او شناگران حالا آماده اند: “شناگران با تمریناتی که داشته اند، از نظر تمرینی و رکوردهای تمرینی آماده آماده اند، موفقیت شان هم بستگی به شرایط مسابقه و کنترل استرس دارد.”
مربی تیم ملی امیدوار است شاگردانش در دبی رکوردهای ورودی B را ثبت کنند: “امیدوارم آن ها رکوردهای ورودی B را به نام خود ثبت کنند. هرچند شناگران هر کشور تنها می توانند دو سهمیه بگیرند، به جز میزبان و ۱۶تیم اول قهرمانی جهان که چهار سهمیه می گیرند. ما هم با اینکه دو سهمیه بیشتر نمی گیریم اما تعداد بیشتری شناگر اعزام می کنیم تا هرکدام آماده ترند، رکورد ورودی را بگیرند. البته در نهایت فدراسیون جهانی است که شناگران المپیکی را انتخاب می کند. مثل المپیک لندن.”
با اینکه دو نفر شرایط بهتری در اردوها داشتند اما حضرتی ترجیح می دهد پیش بینی نکند: “نمی توانم پیش بینی کنم کدام یک از بچه ها سهیمه می گیرند. با اینکه دو نفر رکوردهای بهتری دارند اما در مسابقه شرایط برای همه مساوی است. مسابقه است که تعیین کننده است. به نظرم با رکوردهای تمرینی و رکوردهای لیگ که بچه ها رفته اند شرایط آن ها خوب است. فکر می کم در دبی رکوردهای بهتری ثبت کنند. البته به شرطی که مشکل خاصی یا آسیب دیدگی پیش نیاید.”
طبق برنامه جدید، مسابقه ها چهارشنبه با رقابت شناگران ۸۰۰متر استارت می خورد، آرین علیایی هم اولین ایرانی است که به آب می زند.
مربی تیم ملی هم تایید می کند: “تا به حال سه بار برنامه مسابقه عوض شده. نمی دانم کدام یک از آن ها درست است اما اگر برنامه سوم درست باشد؛ رقابت ها با مسابقه ۸۰۰متر شروع می شود. به جز آرین علیایی بقیه از پنج¬شنبه رقابت می کنند.”

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب