رهبر: در هیچ دیداری از قبل بازنده نیستیم/ حتی به مدال نگرفتن، فکر هم نمی‌کنیم

ملی پوش واترپلو گفت: آن چه که سرمربی تیم به ما آموخته است این است که درهیچ بازی از قبل بازنده نیستیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حسین رهبر ملی پوش واترپلو  درباره آخرین وضعیت تیم ملی واترپلو گفت: ۶ ماه است که در اردو به سر می بریم. کادر فنی برای آمادگی بیشتر بازیکنان، فشار زیادی به تیم وارد کردند ما هم سختی ها را تحمل کردیم. به مرز آمادگی رسیده ایم و حالا به دنبال بهترین نتیجه در بازی های آسیایی هستیم.

رهبر ادامه داد: تیم ها هر ۴ سال یک بار با آمادگی کامل و پرقدرت پا به مسابقات آسیایی می گذارند. چین، ژاپن و قزاقستان حریفان اصلی ما و سنگاپور و کره جنوبی نیز رقبای قدرتمندی هستند.

او درباره ترکیب حریفان در مقایسه با مسابقات ژاپن اظهار کرد: ترکیب تیم های ژاپن و قزاقستان حدود ۹۵ درصد همان ترکیب مسابقات آسیایی ژاپن است. در برابر قزاقستان تمام تلاش خود را به کار می گیریم. این تیم بهترین بازیکنان را در اختیار دارد. ژاپن نیز خودش را از آسیا جدا کرده و برای المپیک ۲۰۲۰ برنامه ریزی کرده است. تیم چین نیز از چند بازیکن قدیمی و بزرگسال خود استفاده می کند. چند تن از بازیکنان چین در لیگ مونته نگرو بازی می کنند. با آنالیز این تیم به این نتیجه رسیدیم که در صورت رویارویی با چین اگر با یکدیگر هم دل باشیم می توانیم برنده باشیم.

ملی پوش واترپلو اضافه کرد: بر روی کاغذ و بر اساس تجربه بازی های آسیایی ژاپن ما به چین می خوریم. آن چه که سرمربی تیم به ما آموخته است این است که درهیچ بازی از قبل بازنده نیستیم به همین دلیل سعی می کنیم پرچم ایران را همیشه بالا نگه داریم.

رهبر تصریح کرد: قبل از این درمسابقات فیناترافی به مصاف مالت رفتیم. دو بازیکن این تیم در لیگ ایتالیا که بهترین لیگ جهان است حضور دارند که ما با تمهیدات کادرفنی توانستیم آن ها را مهار کنیم. این نشان می دهد ما توانایی مقاومت در برابر بازیکنان خوب را داریم.

او اظهار کرد: از سال ۲۰۰۶ تا کنون تیم ملی واترپلو به بازی های آسیایی اعزام نشده است و حتی کاپیتان ما که از همه بازیکنان با تجربه تر است، فرصت حضور در بازی های آسیایی را نداشته است اما ما با انگیزه هستیم، همه تیم ها را آنالیز کرده ایم ومی خواهیم در جاکارتا بدرخشیم. همه چیز دست خداست و باید دید در بازی ها روز ما هست یا نه. درحال حاضر نمی توان چیزی را پیش بینی کرد.

ملی پوش واترپلو درباره این که آیا نداشتن تجربه حضور دربازی های آسیایی ممکن است برای تیم مشکل ساز باشد یا خیر بیان کرد: شاید ابتدای راه برای ما به دلیل نداشتن تجربه، حضور در بازی های آسیایی سخت باشد اما خوش بختانه بازیکنان تیم تجربه حضور در بازی های جهانی و سطح بالا را دارند. اولین دیدار ما با سنگاپور، اولین تجربه آسیایی است که مطمئنا دشوار است اما امیدوارم رفته رفته خود را با مسابقات وقف دهیم و عملکرد بهتری ارائه دهیم.

رهبر درباره احتمال مدال گیری درآسیا و تغییر روند مسیر واترپلو خاطر نشان کرد: اگر مدال بگیریم می توانیم روند والیبال را درپیش بگیریم. اگر به خاطرداشته باشید والیبال با سومی در آسیا به چشم آمد و حامیان مالی به سمت این رشته رفتند و همه آن را شناختند. تا کنون هم اصلا به مدال نگرفتن  فکر نکردیم.

 

 

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب

آغاز سال نو مبارک باد

آغاز بهار طبیعت و تقارن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آغاز سال ۱۴۰۳را به تمامی مردم ایران تبریک می‌گوید.

اسکندریون: با جان اونسوی به توافق رسیدیم/ یک حامی مالی برای جذب این مربی ما را کمک خواهد کرد

رئیس کمیته فنی شنا گفت؛ طی جلسه ای که با جان اونسوی داشتیم، به توافق رسیدیم که به عنوان مدیر فنی تیم ملی شنا با فدراسیون همکاری کند. خوشبختانه یک شرکت خوشنام بهداشتی و دارویی هم به عنوان اسپانسر در جذب و حمایت مالی این مربی به ما کمک خواهد کرد.

جان اونسوی: ایران شناگران خوبی دارد و با تعامل بیشتر مربیان می‌توانیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم

جان اونسوی مربی و مدرس بین المللی شنا که برای مشاهده مرحله پایانی لیگ برتر شنا کشور و همکاری با فدراسیون آمده بود در خصوص شرایط شناگران ایران گفت: من سه نوبت از مرحله پایانی لیگ را از نزدیک دیدم و شناگران خوبی در آن شنا کردند و برای بهتر شدن نیاز به تغییرات تکنیکی در شنا دارند.