زهرا حسین پور: انتظار دارم مسابقات بیشتری برگزار شود

بازیکن شنای موزون تیم بانوان تهران گفت: انتظار دارم با همکاری فدراسیون مسابقات داخلی بیشتری برگزار شود، از شنای موزون حمایت شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ زهرا حسین پور مطلق اظهار کرد: از چهار سالگی شنا کار کردم و ۱۱ سال است که در این حوزه فعالیت دارم. در حال حاضر مشکلات زیادی برای تمرین داریم اما تمرینات ما به حالت تیمی است. در بهمن و اسفندماه مسابقات کشوری برگزار می شود که تیم شنای موزون تهران هم در این مسابقات شرکت می کند. البته سال قبل مسابقه ای انجام نشد و امسال هم معلوم نیست که مسابقه ای در سطح کشور داشته باشیم.
او اشاره کرد: من در خانواده ای ورزشی به دنیا آمده ام که همه ورزشکار هستند. این مهم ترین عامل و انگیزه ام برای ورزش کردن است. پدرم شناگر است. به همین خاطر به ورزش علاقه مند شدم و این رشته را که جدید است، انتخاب کردم. از ورزش های آبی، قایقرانی ، والیبال، تنیس و آمادگی جسمانی را هم کار کردم ولی به صورت حرفه ای فقط شنا به ویژه شنای موزون را ادامه می دهم. البته تمرینات ما به طورمنظم برگزار نمی شود، تیم شنای موزون بانوان به دلیل موازین اخلاقی در مسابقات بین المللی شرکت نمی کند. در رشته شنای موزون در ایران به مسابقات کشوری اکتفا می کنند. اگر شرایطی پدید آید که با حفظ شئونات اسلامی مسابقات بین المللی برگزار شود، انگیزه ما بسیار بالا می رود. ما توانایی آن را داریم که در مسابقات مدال کسب کنیم. در رسانه و اخبار خبری از ورزش بانوان نیست و اگر هم خبری باشد فقط در همین حد است که فلان تیم قهرمان شد.
زهرا حسین پور درباره سطح کیفی مسابقات داخلی بیان کرد: مسابقات در سطح کشوری خیلی خوب برگزار می شود. چون می توانیم از امکانات محدود بیشترین بهره را ببریم. در مسابقاتی که شرکت می کنیم هیچ جایزه و پاداشی برای شناگران در نظر نمی گیرند. وقتی در سنین پایین بودیم جایزه های شناگران موزون بانوان را والدین آن ها فراهم می کردند. کسانی که وارد این رشته شدند، خیلی علاقه به این رشته دارند چون ورزش پرهزینه است و کل هزینه ها را خودمان پرداخت می کنیم. عدم حمایت باعث شده که کمتر کسی به این رشته وارد شود زیرا ورزش شناخته شده ای در ایران نیست.
او درباره وضعیت شنای موزون بانوان ایران در مقایسه با دیگر کشورهای اسلامی عنوان کرد: در مقایسه با آن ها ما خیلی ضعیف هستیم. زیرا عدم برگزاری مسابقات در هر سطحی باعث عملکرد ضعیف شناگران می شود که انگیزه برای ادامه دادن این ورزش را از بین می برد.

انتهای پیام

image_printپرینت مطلب