سادات منصوری: آب‌های آزاد در مسیر پیشرفت است

در چند سال گذشته به دلیل تغییر و تحولات پی در پی فدراسیون شنا، آب های آزاد به فراموشی سپرده شده بود ولی در سال 93 روح جدیدی در کالبد آن دمیده شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ آب های آزاد با وجود همه کمبودها در سال ۹۳ توانست مسیر رشد و پیشرفت خود را پیدا کند و بعد از چند سال دوباره خروشان شود. سیدمحمدعلی سادات منصوری ریاست کمیته فنی آب های آزاد را بر عهده دارد. با وی در مورد چالش ها، کاستی ها، موفقیت ها و برنامه های آینده آب های آزاد به گفت و گو نشستیم.

متن گفت و گو با سیدمحمد علی سادات منصوری را می خوانید.

 

 

 

وضعیت آب های آزاد در ابتدای سال ۹۳ چگونه بود؟

بعد از دو سه سال وقفه در برنامه های ورزش مفرح و همگانی آب های آزاد، با روی کار آمدن محسن رضوانی و تشکیل فدراسیون جدید شنا روح جدیدی در کالبد آن دمیده شد. توجهان به آن روز به روز بیشتر شد.

آب های آزاد در سال ۹۳ با چه چالش هایی روبه رو بود؟

لیگ چندین ساله آب های آزاد در چند سال گذشته به فراموشی سپرده شده بود. در ابتدا و اواسط سال ۹۳ جمع و جور کردن، تشویق باشگاه ها، اسپانسرها برای هیئت های شنای استان های ساحلی و حتی سایر استان ها فراهم نبود. این کمبودها را باید در سال ۱۳۹۴ جبران کرد.

چه برنامه هایی در زمینه آب های آزاد در سال ۱۳۹۳ عملیاتی شد؟

برگزاری مسابقات قهرمانی آب های آزاد در استان کردستان در رده سنی جوانان و عموم از جمله برنامه هایی بود که شهرستان مریوان به خوبی از عهده آن برآمد. مسابقات قهرمانی کشور در نوشهر و کیش نیز برگزار شد.

چه برنامه هایی مدنظر بود ولی اجرا نشد؟

برنامه ریزی هایی برای اعزام تیم ملی آب های آزاد به بازی های آسیایی ساحلی پوکت تایلند انجام شد. به علت کمبود زمان و وقت اعزام ورزشکاران میسر نشد. این در حالی بود که فدراسیون هم مسابقات انتخابی پنج کیلومتر را در آب های آزاد مازندران(نوشهر)برگزار کرد و هم نفرات برتر را به کمیته ملی المپیک معرفی کرد.

آب های آزاد در سال ۹۳ چه موفقیت هایی را کسب کرد؟

حضور بسیار خوب در رویدادهای داخلی توجه شناگران استقامتی را به این رشته افزایش داده است. رشته آب های آزاد باید در آینده بیشتر مورد توجه قرار گیرد. باید از ورزشکاران حمایت مالی کرد تا انگیزه آن ها به انواع مسابقات پنج، ۱۰ و ۲۵ کیلومتر آب های آزاد بیشتر شود.

ارزیابی کلی شما از سال ۹۳ چیست؟

وقفه چندین ساله در ثبات مدیریت فدراسیون شنا بی انگیزگی را در شنای آب های آزاد ایجاد کرد. حال با شروع فعال و پر انرژی آب های آزاد و توجه مسئولین به این رشته امیدوارم وسایل جانبی مورد نیاز مثل گوی های شنا، وسایل الکترونیکی مورد نیاز، وسایل ویژه راهبردی، تجهیزات و وسایل کمک آموزشی فراهم شود تا سرعت حرکت آب های آزاد به سوی پیشرفت افزایش یابد.

توانستیم در مریوان، نوشهر برای بزرگسالان و عموم مسابقات را برگزار کنیم. در اسفندماه مسابقات انتخابی تیم ملی آب های آزاد را در کیش برگزار کردیم. در این مسابقات آرین علیایی و سجاد فرشچی جواز حضور در مسابقات بین المللی دبی را کسب کردند که در فروردین ۱۳۹۴ در آن مسابقات شرکت می کنند.

چه برنامه هایی برای سال ۱۳۹۴ و آینده پیش رو دارید؟

برای برگزاری مسابقات لیگ شنای آب های آزاد در سال جدید برنامه‌ریزی منسجمی داریم. مرحله اول لیگ در گلستان یا گیلان، مرحله دوم در مازندران، مرحله سوم در بوشهر و مرحله چهارم در بندرعباس یا کیش برگزار خواهد شد.

برگزاری کلاس های توجیهی مربیگری شنای آب های آزاد، آگاهی مربیان استان های ساحلی کشور، برگزاری کلا س های داوری در سطح کشور، مسابقات قهرمانی کشور برای بزرگسالان و عموم از جمله برنامه های مهمی است که مدنظر کمیته آب های آزاد است.

 

انتهای پیام

 

image_printپرینت مطلب