سارینا اشتیاقی: در بین کشورهای اسلامی قهرمان می شویم

بانوی شناگر ایران گفت: با توجه به شرایط و تمرینات تیم ملی شنا بانوان اگر مسابقات کشورهای اسلامی دوباره برگزار شود، مسلما قهرمان می شویم.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و اترپلو؛ سارینا اشتیاقی بانوی شناگر ایران با معرفی مختصر خود در رابطه با وضعیت شنای ایران اظهار کرد: من ۱۹ سال دارم و ساکن تهران هستم. از ۹ سالگی به صورت حرفه ای در این رشته کار می کنم. من شنا کردن را خیلی دوست دارم و وقتی شنا می کنم به مسابقه هایی که برگزار می شود فکر نمی کنم فقط به شنای خودم فکر می کنم. هر روز ساعت سه ساعت تمرین از ساعت شش تا ۹ را پشت سر می گذارم. یک ساعت کار بدنسازی داریم و یک ساعت و نیم در آب شنا می کنیم و جمعه ها هم یک ساعت و نیم تمرین داریم. قبلا در رشته قایقرانی هم فعالیت می کردم ولی الان فقط رشته شنا را ادامه می دهم.
او در مورد شرایط شنای بانوان ایران با توجه به پوشش محدود خبری گفت: شنای بانوان اصلا هیچ پوشش خبری نمی شود. شنای بانوان در مقایسه با شنای آقایان فرق می کند چون شناگران آقا را به اردو می برند و برای آن ها مسابقات و بازی های تدارکاتی در نظر گرفته می شود حداقل هر دو یا سه ماه در یک مسابقه ای شرکت می کنند ولی برای شناگران بانوان شرایط متفاوت است. برای مثال خودم آخرین مسابقه ای که در آن شرکت کردم، مهر سال گذشته بوده است و آن هم مسابقه مسافت کوتاه بود و به غیر آن تا الان هیچ مسابقه ای دیگر نداشتیم. امیدوارم که امسال لیگ داخلی برگزار شود. البته می دانم صحبت هایی هم شده است که امسال مسابقات لیگ برگزار شود.
بانوی شناگر ایران درباره سطح کیفی مسابقات داخلی گفت: مسابقات داخلی خیلی سطح فوق العاده ای ندارد ولی در کل سطح قابل قبولی دارد و در حد معمولی است. در مورد پیشرفت نمی توان پیش بینی یا ارزیابی کرد چون ما در سال فقط یک مسابقه داریم که این شرایط برای ما اصلا خوب نیست شاید سال های بعد بهتر شود.
سارینا اشتیاقی در مقایسه شرایط شناگران بانوان ایران با کشورهای اسلامی بیان کرد: به نظرم اگر مسابقه ای تحت عنوان کشورهای اسلامی برگزار شود خیلی بهتر خواهد شد چون شش سال پیش هم یک مسابقه به این نام برگزار شد. اگر آن زمان تیم ایران سوم شد مطمئن باشید الان در صورت اجرای مسابقات قهرمان می شویم چون شناگرانی هستند که حتی خیلی بهتر از من و با جدیت تلاش می کنند.
وی تاکید کرد: ما امیدواریم که دوباره مسابقات کشورهای اسلامی برگزار شود چون ما مقام های خوبی را می توانیم کسب کنیم و خیلی از بازیکنان برای رکورد زدن آماده هستند.
اشتیاقی درباره انتظارات خود از فدراسیون و کمیته بانوان گفت: انتظارم این است که بیشتر به شنای بانوان توجه شود، نه به این صورت که از شناگران تشکر و قدردانی کنند. اگر یک مسابقه با برنامه برای بانوان تدارک ببینند خیلی برای شناگران بانوان خوشحال کننده خواهد بود تا اینکه فقط همایش بگذارند. یک مسابقه مهم یا یک اردوی چندماهه با یک مربی ایرانی برای بانوان خیلی موثر خواهد بود.
وی درباره آینده شنای بانوان ایران گفت: آینده را نمی شود پیش بینی کرد ولی امیدوارم شرایط بهتر شود. همین که شناگران بانوان با این شرایط که می دانند به مسابقات مثلا المپیک نمی روند ولی باز به تمرینات خودشان ادامه می دهند به نظرم خیلی خوب است.
اشتیاقی درباره پیشنهاد برای بهتر شدن شرایط شنای بانوان ایران گفت: پیشنهادم این است که مسابقات بانوان بیشتر برگزار شود. این موضوع تاثیر زیادی در پیشرفت شناگران دارد. باید در همه رده های سنی مسابقه برگزار شود چون الان مسابقات آموزش و پرورش برگزار می شود ولی شناگران بزرگسال نمی توانند در این مسابقات شرکت کنند. پیشنهادم این است که در همه رده های سنی مسابقات منظمی در طول سال داشته باشیم.
انتهای پیام

image_printپرینت مطلب